Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Chata Polska inwestuje w produkty lokalne i świeże

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspożywczy.pl
  • Data: 18-06-2014, 14:17
Chata Polska inwestuje w produkty lokalne i świeże
Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol

Sieć Chata Polska mocno stawia na rozwijanie kategorii produktów lokalnych i regionalnych oraz produktów świeżych. W najbliższych miesiącach mocno wzrośnie ich udział w całkowitej sprzedaży sklepów tej sieci - dowiedział się serwis portalspożywczy.pl od Sylwestra Maćkowiaka, prezesa Chaty Polskiej i Grupy Mar-Ol.

Chata Polska produkty świeże zdefiniowała poprzez cztery główne kategorie: mięso i wędliny, świeży nabiał, słodkie pieczywo oraz warzywa z owocami. - Mięso i wędliny, które są absolutnie największą kategorią w większości sklepów, szczególnie w formacie supermarketowym, stanowią u nas ok. 20-25 proc. sprzedaży. Natomiast pozostałe trzy kategorie produktów świeżych, w zależności od sklepu, stanowią od 45 do 55 proc. udziału w sprzedaży - zdradza Maćkowiak.

Dla odmiany obecne w sklepach Chaty Polskiej produkty lokalne i regionalne stanowią ok. 10 proc. całkowitej sprzedaży sieci. Jak zapowiada Maćkowiak, Chata Polska zamierza podwoić ich udział w sprzedaży.

- Do tej pory produkty regionalne istniały wśród olbrzymiej masy innych produktów. Teraz jednym z elementów naszej strategii będzie umieszczenie specjalnych informacji, po to, żeby konsument wchodząc do sklepu Chaty Polskiej jednoznacznie identyfikował, które produkty są regionalne - zapowiada prezes Mar-Olu.

Zwiększenie udziału produktów regionalnych w sprzedaży oznaczać musi rezygnację przez Chatę Polską z części asortymentu. Sieć w swoich sklepach posiada 15-20 tys. produktów, a więc sporo, jeśli weźmiemy pod uwagę przeciętną powierzchnię placówek Chaty Polskiej (ok. 600 mkw.).

- Stwierdziliśmy, że w pierwszej kolejności będziemy pozbywać się wszystkich produktów, których rotacja jest słaba, z jednego prostego powodu: konsumenci tych produktów nie kupują, bo ich nie oczekują. W miejsce tych produktów będziemy wprowadzać lokalnych producentów i ich marki - tłumaczy Maćkowiak.

Zdaniem prezesa Mar-Olu, powoli kończy się czas, kiedy poszczególne sieci handlowe były w stanie rywalizować ze sobą na polu cenowym. Maćkowiak zwraca uwagę na to, że producenci nie są już w stanie zapewniać niższych cen, bo dochodzą do progu rentowności. Jak przewiduje szef Chaty Polskiej, wkrótce rozpocznie się walka tylko na koszty w ramach formatu, w związku z czym zwłaszcza formaty franczyzowe powinny szukać swojej tożsamości.

- Dla nas taką tożsamością będzie posiadanie smaków polskich, smaków regionalnych, bo nic bardziej nie pasuje na sztandary Chaty Polskiej. Zrobiliśmy analizę tego rynku i okazało się, że w naszej okolicy jest masa producentów, którzy nie wchodzą do sklepu z jednego prostego powodu: bariery wejścia. Chcemy zagospodarować tę niszę - zapowiada Maćkowiak.

Prezes Chaty Polskiej zapewnia, że sieć nie zamierza wykorzystywać produktów regionalnych do walki cenowej, z jednego, prostego powodu: braku konkurencji. Formaty dyskontowe nie są w stanie zapewnić dostępności produktów lokalnych, dlatego że nie są one produkowane w tak dużej skali.

Czytaj także:

Prezes Grupy Mar-Ol o planach rozwoju marek własnych 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 025) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH