Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Chata Polska inwestuje w produkty lokalne i świeże

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspożywczy.pl
  • Data: 18-06-2014, 14:17
Chata Polska inwestuje w produkty lokalne i świeże
Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol

Sieć Chata Polska mocno stawia na rozwijanie kategorii produktów lokalnych i regionalnych oraz produktów świeżych. W najbliższych miesiącach mocno wzrośnie ich udział w całkowitej sprzedaży sklepów tej sieci - dowiedział się serwis portalspożywczy.pl od Sylwestra Maćkowiaka, prezesa Chaty Polskiej i Grupy Mar-Ol.

Chata Polska produkty świeże zdefiniowała poprzez cztery główne kategorie: mięso i wędliny, świeży nabiał, słodkie pieczywo oraz warzywa z owocami. - Mięso i wędliny, które są absolutnie największą kategorią w większości sklepów, szczególnie w formacie supermarketowym, stanowią u nas ok. 20-25 proc. sprzedaży. Natomiast pozostałe trzy kategorie produktów świeżych, w zależności od sklepu, stanowią od 45 do 55 proc. udziału w sprzedaży - zdradza Maćkowiak.

Dla odmiany obecne w sklepach Chaty Polskiej produkty lokalne i regionalne stanowią ok. 10 proc. całkowitej sprzedaży sieci. Jak zapowiada Maćkowiak, Chata Polska zamierza podwoić ich udział w sprzedaży.

- Do tej pory produkty regionalne istniały wśród olbrzymiej masy innych produktów. Teraz jednym z elementów naszej strategii będzie umieszczenie specjalnych informacji, po to, żeby konsument wchodząc do sklepu Chaty Polskiej jednoznacznie identyfikował, które produkty są regionalne - zapowiada prezes Mar-Olu.

Zwiększenie udziału produktów regionalnych w sprzedaży oznaczać musi rezygnację przez Chatę Polską z części asortymentu. Sieć w swoich sklepach posiada 15-20 tys. produktów, a więc sporo, jeśli weźmiemy pod uwagę przeciętną powierzchnię placówek Chaty Polskiej (ok. 600 mkw.).

- Stwierdziliśmy, że w pierwszej kolejności będziemy pozbywać się wszystkich produktów, których rotacja jest słaba, z jednego prostego powodu: konsumenci tych produktów nie kupują, bo ich nie oczekują. W miejsce tych produktów będziemy wprowadzać lokalnych producentów i ich marki - tłumaczy Maćkowiak.

Zdaniem prezesa Mar-Olu, powoli kończy się czas, kiedy poszczególne sieci handlowe były w stanie rywalizować ze sobą na polu cenowym. Maćkowiak zwraca uwagę na to, że producenci nie są już w stanie zapewniać niższych cen, bo dochodzą do progu rentowności. Jak przewiduje szef Chaty Polskiej, wkrótce rozpocznie się walka tylko na koszty w ramach formatu, w związku z czym zwłaszcza formaty franczyzowe powinny szukać swojej tożsamości.

- Dla nas taką tożsamością będzie posiadanie smaków polskich, smaków regionalnych, bo nic bardziej nie pasuje na sztandary Chaty Polskiej. Zrobiliśmy analizę tego rynku i okazało się, że w naszej okolicy jest masa producentów, którzy nie wchodzą do sklepu z jednego prostego powodu: bariery wejścia. Chcemy zagospodarować tę niszę - zapowiada Maćkowiak.

Prezes Chaty Polskiej zapewnia, że sieć nie zamierza wykorzystywać produktów regionalnych do walki cenowej, z jednego, prostego powodu: braku konkurencji. Formaty dyskontowe nie są w stanie zapewnić dostępności produktów lokalnych, dlatego że nie są one produkowane w tak dużej skali.

Czytaj także:

Prezes Grupy Mar-Ol o planach rozwoju marek własnych 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 038) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH