Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Chiński koncern Alibaba najcenniejszą firmą Azji

  • Autor: PAP
  • Data: 09-06-2017, 10:30
Chiński koncern Alibaba najcenniejszą firmą Azji
fot. shutterstock

Chiński koncern Alibaba poinformował w piątek, że dzięki ostatniej zwyżce akcji na nowojorskiej giełdzie stał się najwyżej wycenianą firmą Azji. Wartość koncernu szacowana jest na ponad 360 mld dolarów.

Alibaba przegoniła dotychczasowego lidera w Azji, koncern Tencent o 8,4 proc. wartości. Było to możliwe dzięki wzrostowi cen akcji o 13,3 proc. do rekordowego poziomu 142,3 dolarów. Koncern dodał dzięki temu 42 mld dolarów do swojej kapitalizacji.

Firma jest notowana na nowojorskiej giełdzie od połowy września 2014 r. Wówczas w ofercie publicznej (tzw. IPO) Alibaba pozyskała 21,8 mld USD, co plasuje ją na pierwszym miejscu wśród największych debiutów w historii amerykańskiej giełdy. Cena emisyjna akcji firmy wyniosła 68 USD. Podczas debiutu osiągnięto cenę 92,70 USD za akcję, o 36 proc. więcej niż wynosiła cena akcji w IPO.

Szef koncernu Jack Ma był członkiem chińskiej delegacji na tegoroczne, 47. Światowe Forum Ekonomiczne w Davos, na którym pierwszy raz w historii pojawił się prezydent Chin Xi Jinping.

Ostatnie wzrosty ceny akcji Alibaby były spowodowane optymistyczną prognozą koncernu na rok fiskalny 2018 r., podczas którego sprzedaż może wzrosnąć o 10 proc. Czyli więcej niż przewidywano, do poziomu 49 proc. wobec ub.r. Według dziennika "South China Morning Post", należącego od grudnia 2015 r. do koncernu, powodem dodatkowych zysków są wcześniejsze trafione inwestycje w nowe branże informatyczne jak cloud computing i cyfrowa rozrywka.

Dyrektor finansowa Alibaby Maggie Wu przyznaje, że optymistyczne prognozy dotyczące firmy łagodzą obawy o kondycję zwalniającej chińskiej gospodarki. Koncern ma wciąż dysponować dalszym potencjałem rozwoju, ponieważ zapewnia swoim odbiorcom coraz szersze spektrum usług.

Dziennik twierdzi, że Alibaba zamierza poszerzyć zakres klientów, na podstawie których wypracowuje zysk.

"Pomimo rosnącej skali kontynuujemy zwiększanie przychodów" - dodaje Wu. "Potencjalne przychody zostaną uwiarygodnione osobistym pojawianiem się sprzedawców i klientów, a my mamy zaufanie, że osiągniemy je w oparciu o dane i technologię, którą dysponujemy" - dodaje dyrektor finansowa.

Alibaba intensywnie rozwija w ostatnich latach segment cloud computingu wzorując się na rozwiązaniach amerykańskiego konkurenta, Amazon i jego platformy AWS. Nowy segment odpowiada obecnie za 5 proc. przychodów Alibaby i jest najszybciej rosnącą częścią koncernu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.