Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Chiny: Carrefour przygotowuje się na protesty 1 maja

  • Autor: onet.pl / Financial Times
  • Data: 30-04-2008, 14:49

Chińska kampania nawołująca do bojkotu sieci francuskich supermarketów Carrefour stała się testem dla władz w Pekinie, czy uda im się powstrzymać wzrost nieprzychylnych nastrojów do cudzoziemców, które zagrażają osłabieniem znaczenia Igrzysk Olimpijskich oraz zepsuciem stosunków z Zachodem.

Protest przez sklepem Carrefoura w Changchun/AFPCarrefour stał się w Chinach symbolem narodowej złości skierowanej przeciwko cudzoziemcom w związku z niedawnymi zajściami w Tybecie oraz protestami przeciwko sztafecie niosącej znicz z ogniem olimpijskim w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji.

Inne francuskie firmy, włączając w to paryską grupę LVMH, sprzedającą dobra luksusowe, w obawie przed ściągnięciem na siebie gniewu demonstrantów zmieniły swoje plany biznesowe. Louis Vuitton, marka ubrań LVMH, przełożyła start tygodniowego rajdu samochodowego po Chinach na przyszły lub nawet na 2010 rok.

Kampania przeciwko Carrefourowi, któremu chińscy nacjonaliści zarzucają wspieranie Dalajlamy, duchowego przywódcy Tybetańczyków przebywającego na wygnaniu, ma osiągnąć swój szczyt w formie manifestacji przed sklepami w czwartek, 1 maja.

Sytuację zaognił dodatkowo fakt, że w tym tygodniu zatrudnieni w Carrefourze jako kasjerzy Chińczycy otrzymali polecenie zdjęcia czapek z olimpijskim logo w powodu rzekomego naruszenia praw autorskich. Jak podają agencje, mimo utarczek reklamodawcy nie decydują się odstąpić od swoich wcześniejszych zamierzeń.

Klienci agencji reklamowych nie wycofują się z kampanii o tematyce olimpijskiej - twierdzi czołowy przedstawiciel tej branży, który, jak podają Andrew Edgecliffe-Johnson i Tim Bradshaw, wyraża również nadzieję, że letnie Igrzyska w Pekinie pomogą odsunąć spowolnienie dynamiki wydatków na reklamę do 2009 roku.

- Jak dotychczas wszystkie nasze plany realizowane są dokładnie tak, jak zostało to ustalone na początku roku - zakomunikował we wtorek podczas ogłoszenia wyników za pierwszy kwartał Maurice Levy, prezes i dyrektor zarządzający grupy reklamowej Publicis. - Póki co nie zauważyliśmy, aby którykolwiek z reklamodawców ograniczył swoje zaangażowanie w to przedsięwzięcie.

Igrzyska tradycyjnie już co cztery lata podnoszą przychody z reklam, ponieważ są wydarzeniem przyciągającym ogromną widownię na całym świecie. Sir Marin Sorrell, dyrektor zarządzający WPP, powiedział w ostatnim tygodniu, że protesty towarzyszące sztafecie olimpijskiej na całym świecie "nie osłabiły w jakikolwiek sposób determinacji". Żaden z głównych sponsorów Igrzysk nie wycofał się, pomimo presji ze strony niektórych grup lobbingowych. Wiele firm rozpoczęło swoje kampanie związane z Igrzyskami już w zeszłym roku - mówi Sorrell, chociaż niektóre z nich w dalszym ciągu nie określiły swojego budżetu na ten cel.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.