REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sklepy Circle K zastąpią na stacjach markę Statoil

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl/portalspozywczy.pl
  • Data: 30-09-2015, 21:31
Circle K w Polsce. Na rynku pojawi się nowa sieć convenience
fot. Wikimedia Commons

Sieć Circle K jest znana na świecie nie ze sprzedaży paliwa, ale jako sieć sklepów spożywczych typu convenience. Marka powstała w Teksasie w USA, ale teraz należy do do Kanadyjskiej firmy Couche-Tards.

REKLAMA

Norweski koncern Statoil zdecydował się na rebranding swoich stacji benzynowych. Od maja przyszłego roku zastąpi je globalna marka Circle K. 15 tys. stacji benzynowych w Norwegii, Polsce, Rosji oraz w krajach bałtyckich zmieni swój wygląd i nazwę na Circle K.

Zmiana nazwy rozpocznie w maju 2016 r. w Norwegii i w Szwecji i będzie stopniowo wdrażana w kolejnych krajach europejskich, w których funkcjonują stacje Statoil, czyli Danii, Polsce, Rosji oraz na Litwie, Łotwie i w Estonii. W Polsce proces ten rozpocznie się w 2017 r., a jego zakończenie w punktach sprzedaży na całym świecie przewidziane jest w ciągu 3-4 lat.

 

Jak zapewnia firma Statoil Fuel & Retail Polska, będzie to przejście od jednej bardzo silnej marki do jeszcze silniejszej marki w skali globalnej.

Circle K jest największą i najbardziej międzynarodową marką firmy Couche-Tard. Widnieje dziś na tysiącach sklepów i stacji paliw w 14 krajach na świecie i jest najlepiej pozycjonowaną marką grupy Couche-Tard do wejścia na nowe rynki. Przyjęcie jednej globalnej marki dla działalności convenience i paliwowej firmy ma wzmocnić jej postrzeganie wśród klientów; pomoże też wzmocnić kulturę efektywności operacyjnej w ramach całej grupy, która dziś liczy blisko 15 tys. sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 100 tys. pracowników.

Polska spółka zapewnia, że zmiana nazwy nie będzie miała wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami czy dostawcami firmy.

Jej zdaniem na wprowadzeniu jednej globalnej marki skorzystają wszyscy klienci. Dzięki większym możliwościom wymiany najlepszych praktyk oraz nowym możliwościom korzystania z efektu skali, powiększająca się grupa Couche-Tard będzie kontynuować rozwój sieci stacji paliw, wysokiej jakości paliw oraz oferty kart.

Brian Hannasch, prezes Couche-Tard wyjaśniał, że rebranding ma pomóc jego firmie w dalszym ugruntowaniu jej pozycji w Europie oraz stworzyć platformę do dalszego rozwoju. Według danych koncernu z 2013 roku Statoil miał w Polsce 356 stacji benzynowych.

Ten krok może oznaczać, że firma Couche-Tards zdecyduje się na wyjście ze swoimi sklepami poza stacje paliw i będzie rozwijała nową sieć sklepów. Według nieoficjalnych informacji serwisu portalspozywczy.pl w grę wchodzi nie tylko rozwój organiczny, ale także przejęcia.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piotr 02-10-2015, 13:28:
Zabka jest do łyknięcia fundusz za 2 -3 lata poszuka inwestora

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH