Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Co czeka handel elektroniczny w Polsce w 2018 roku?

  • Autor: PAP
  • Data: 10-01-2018, 12:55
Co czeka handel elektroniczny w Polsce w 2018 roku?
fot. shutterstock

Aby utrzymać wzrost w 2018 roku, polscy przedstawiciele biznesu e-commerce powinni obserwować rozwój nowych technologii, a także przygotować się na zmiany regulacyjne i rosnące oczekiwania klientów - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, menedżer PayU w Polsce.

Handel elektroniczny jest dziś dynamicznie rozwijającą się branżą polskiej gospodarki. Prognozuje się, że do 2020 roku wartość tego sektora ma wzrosnąć do 63 mld złotych.

Z badań przeprowadzonych przez firmę PayU wynika, że 83 proc. polskich internautów decyduje się na zakupy w internecie przede wszystkim ze względu na dowolność czasową w ich robieniu i brak kolejek. Zdaniem menedżera PayU w Polsce, Pieńkowskiej-Olczak, wprowadzenie ustawy zakazującej handlu w niedzielę, która wejdzie w życie w marcu bieżącego roku, będzie dla branży e-commerce otwarciem na nowe możliwości rozwoju.

"E-sklepy zyskają idealną okazję, by przyciągnąć dotychczasowych klientów galerii handlowych, którzy na zakupy wybierają się najczęściej w weekendy. Z drugiej strony, dla sklepów tradycyjnych, dotychczas nieobecnych w internecie, zmiany w prawie mogą okazać się dodatkową motywacją do rozważania uruchomienia nowego kanału sprzedaży" - mówi ekspertka.

Rok 2018 przyniesie również handlowi elektronicznemu wyzwanie z dziedziny prawa ochrony danych osobowych, jakim jest wdrożenie w Polsce Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) z dniem 25 maja. Firmy zobowiązane będą od tego czasu do prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych, a także informowania swoich klientów o profilowaniu ich na podstawie informacji o nich, oraz celach przetwarzania danych osobowych. W praktyce oznacza to, że wiele sklepów internetowych będzie musiało zmodyfikować swoje regulaminy.

Zdaniem Pieńkowskiej-Olczak, wykorzystanie nowych technologii takich, jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość stanie się dostępne również dla mniejszych graczy rynku handlu elektronicznego. Pozwoli to na większą personalizację oferty handlowej, a także analizę zachowań konsumenckich. "Podmioty, które chcą być konkurencyjne na rynku, powinny w 2018 roku zwrócić szczególną uwagę na działania marketingowe oparte na tych nowoczesnych technologiach" - mówi Pieńkowska-Olczak. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (12 131) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH