REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Co czwarty klient jest nieusatysfakcjonowany z zakupów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-03-2016, 09:53
Co czwarty klient jest nieusatysfakcjonowany z zakupów
Co czwarty klient jest nieusatysfakcjonowany z zakupów. Fot. shutterstock

15 marca obchodzony jest Światowy Dzień Praw Konsumenta. Co się zmieniło przez rok w Polsce? Z jednej strony świadomość konsumentów wzrasta, z drugiej, podobnie jak w latach ubiegłych, w 2015 roku co czwarty klient był nieusatysfakcjonowany z zakupów – tak wynika z raportu Jakość Obsługi w Polsce przygotowanego przez Polski Program Jakości Obsługi.

REKLAMA

Wyniki IX edycji badania „Jakość Obsługi w Polsce” wskazują, że w 2015 roku, podobnie jak w latach poprzednich, wciąż co czwarty klient był nieusatysfakcjonowany z zakupów (76,4 proc). Świadomość konsumentów wzrasta i coraz częściej korzystają oni z opinii i rekomendacji innych, przez co wiedzą czego mogą się spodziewać i oczekiwać.

Najlepiej oceniane branże to te, które związane są z przyjemnościami, rozrywką oraz samorozwojem – ten trend utrzymuje się od wielu lat. Salony urody i perfumerie uzyskały wskaźnik jakości obsługi bliski 83 proc., a do pierwszej trójki, oprócz internetowych sklepów (wskaźnik 81,2 proc.), wskoczyły także szkoły i kursy (82,3 proc). Konsumenci dobrze oceniają również usługi motoryzacyjne oraz te związane ze zdrowiem i medycyną – każda branża ze wskaźnikiem powyżej 80 proc.

Najlepiej ocenianym aspektem wpływającym na postrzeganie jakości obsługi jest wygląd placówek (77,9 proc). Najgorzej ocenianymi aspektami jakości obsługi pozostaje czas i organizacja obsługi (73,7 proc.) oraz zachowanie personelu (75,2 proc). Narzekamy na zbyt długi czas oczekiwania na obsługę, sposób rozwiązywania przez personel pojawiających się spontanicznie problemów oraz wydłużające się kolejki.

Najlepiej ocenianym miastem, podobnie jak rok temu, pozostaje Szczecin ze wskaźnikiem bliskim 78 proc. Drugie miejsce zajmuje Kraków (prawie 77 proc.). Najgorzej w rankingu miast radzi sobie Łódź, której wskaźnik niewiele przekroczył 70 proc., a za nią Lublin.  

Światowy Dzień Konsumenta, znany też jako Światowy Dzień Praw Konsumenta, to międzynarodowe święto obchodzone corocznie 15 marca. Po raz pierwszy obchody odbyły się w 1983 roku. Prezydent USA sformułował wtedy cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, do wyboru, do bezpieczeństwa oraz do reprezentacji. W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest oficjalnie od roku 2000.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 528) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 773 572)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH