REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Co czwarty Polak korzysta z zakupów przez internet

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2011, 16:52
Co czwarty Polak korzysta z zakupów przez internet

Przez internet częściej kupują mężczyźni, choć uważa się, że zakupy to domena kobiet. W Polsce już co czwarta osoba korzysta z tej formy zakupów - wynika z badań PAYBACK Consumer Monitor przeprowadzone przez GfK Polonia na zlecenie Loyalty Partner Polska.

REKLAMA

Z badań wynika, że do sklepów online i na aukcje internetowe najczęściej zaglądają osoby w wieku od 18 do 45 lat, a najbardziej aktywni są internauci między 26 a 35 rokiem życia (55 proc.). Przez internet kupuje 29 proc. mężczyzn i 22 proc. kobiet.

Pomimo, iż w sklepach online i na aukcjach internetowych produkty są znacznie tańsze niż w sprzedaży regularnej, z tej formy zakupów korzystają głównie osoby z zamożnych rodzin (60 proc.), gdzie dochód przekracza 4000 zł miesięcznie. Z przeprowadzonych przez Grupę Allegro badań wynika, że oszczędności w niektórych branżach mogą sięgać nawet 30 proc. wartości produktu w porównaniu z tzw. tradycyjnym handlem.

Z zakupów w internecie znacznie częściej korzystają też mieszkańcy dużych miast i aglomeracji, pomimo dostępu do licznych galerii handlowych, outletów i targów.

- Powodem może być fakt, że dostęp do internetu to nadal przywilej ludzi zamożnych i mieszkańców dużych miast. Również kwestia wykształcenia może mieć tu znaczenie, bowiem w internecie najczęściej kupują osoby z wyższym wykształceniem, a te mieszkają z reguły w dużych miastach - mówi Marcin Drzewiecki, Dyrektor Marketingu Loyalty Partner Polska.

Polacy najczęściej kupują w sieci sprzęt RTV/AGD (44 proc.) oraz odzież i obuwie (41 proc.). Panie chętniej kupują ubrania i buty (59 proc.), a panowie raczej sprzęt RTV (52 proc.). Ale dobrze sprzedają się też artykuły codziennego użytku - co piąta osoba wkłada do internetowego koszyka artykuły spożywcze, chemiczne lub kosmetyki. Produkty, których Polacy nie chcę kupować w sieci to leki.

Kompleksowe badanie polskich konsumentów przeprowadzone zostało przez GfK Polonia na zlecenie Loyalty Partner Polska operatora Programu Bonusowego PAYBACK. Badanie zostało zrealizowane w drugim półroczu 2010 roku metodą wywiadów bezpośrednich na grupie 755 Polaków.

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • michal 04-08-2011, 11:27:
Moim zdaniem najlepiej jest się nie ograniczać tylko do jednej czy dwóch stron. Prawda jest taka, że na wielu portalach można znaleźć cos ciekawego, różniącego się od konkurencji. Po pierwsze: allegro.pl - wiadomo, nie trzeba przedstawiać, ceneo/nokaut - porównywarki ofert - głównie produktów, groupon - nie trzeba przedstawiać, fastdeal.pl - udoskonalona wersja groupona - live shopping. Na każdej z tych stron można znaleźć interesujące rozwiązania, oferty, które pozwolą nam znaleźć jakość za niską cenę w sieci.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH