Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Co drugi Polak ma więcej niż jedno cenrum handlowe w odległości 20 min

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 16-12-2013, 16:06

Jeszcze do niedawna galerie handlowe, zwłaszcza te zlokalizowane poza największymi aglomeracjami nie miały konkurencji. Dziś regionalny monopol tego typu obiektów odchodzi w niepamięć. Już ponad połowa Polaków (51 proc.) ma w odległości 20 minut od domu więcej niż jedno centrum handlowe - wynika z raportu "Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta" przygotowanego przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania SW Research.

Wyniki badania pokazują, że 51 proc. Polaków ma w swojej najbliższej okolicy kilka centów handlowych, 33 proc. może korzystać z jednego, jedynie 16 proc. nie ma dostępu do żadnego obiektu tego typu. - Rosnąca konkurencja wymusza na właścicielach i zarządcach centrów handlowych konieczność budowania silnej pozycji już na etapie komercjalizacji obiektów handlowych. Niezbędne jest także określenie przewag konkurencyjnych, znalezienia widocznych wyróżników i przyjęcia długofalowej strategii komunikacji z różnymi grupami interesariuszy - komentuje Elwira Jastrzębska, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network.

Czasy, kiedy wszystkie centra handlowe były jednakowe odchodzą do lamusa. Dziś, aby pozyskać klienta, a co ważniejsze zatrzymać go przy sobie, należy znaleźć wyróżniki, które będą dla klienta czytelnym przekazem wartości, jakie za tą marką stoją. Nie bez powodu takie galerie jak łódzka Manufaktura, czy poznański Stary Browar są znane i rozpoznawalne w całej Polsce. To one pierwsze wokół swoich marek zbudowały opowieść, której konsument chce słuchać i z którą chce się identyfikować. Ważne tylko, aby atrybuty, na które postawi centrum nie były tylko pustym sloganem, ale znalazły odzwierciedlenie w długofalowych działaniach galerii.

Co ciekawe, blisko 40 proc. respondentów badania wskazało, że ma swoje ulubione centrum handlowe. Co ich do niego przyciąga? Najczęściej wskazywanym powodem (56 proc.), dla którego centrum handlowe zyskuje miano ulubionego jest dostępność pożądanych marek. Połowa badanych wyszczególniła także dobry dojazd, a 41 proc. bliskość miejsca zamieszkania. Układ przestrzenny i rozmieszczenie sklepów jest kluczowym czynnikiem dla ponad 1/3 respondentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH