Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Co drugi Polak przyznaje się do robienia zakupów w internecie

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 15-09-2015, 10:58
Co drugi Polak przyznaje się do robienia zakupów w internecie
Fot. PTWP

Blisko połowa mężczyzn korzystających z internetu przyznaje się do zakupów w sieci. W ciągu półrocza na sprzęt RTV/AGD wydają średnio 129 zł, a na telefony, smartfony i tablety – średnio 113 zł.

Według najnowszego raportu o rynku e-commerce opracowanego przez firmę Gemius, niemal co drugi Polak korzystający z internetu (47 proc.) jest też e-konsumentem, a więcej niż jedna czwarta ankietowanych panów (28 proc.) deklaruje, że w ciągu roku zwiększy swoje wydatki na zakupy online.

Jak wynika z badania, w ciągu sześciu miesięcy mężczyźni na e-zakupach na sprzęt RTV/AGD przeznaczyli średnio 129 zł. Na drugim miejscu pod tym względem znalazły się telefony, smartfony i tablety (średnio 113 zł). Z kolei w skali miesięcznej najwięcej pieniędzy wydają na obuwie (średnio 81 zł).

W przeprowadzonym badaniu respondenci mieli możliwość wskazania, jakie produkty dopiero zamierzają kupić w sieci. Mężczyźni częściej niż kobiety zadeklarowali przyszłe e-zakupy w większości badanych kategoriach produktów, jednak największą różnicę odnotowano w przypadku trzech z nich: samochody i części samochodowe (34 proc. panów i 17 proc. pań rozważa zakup), telefony, smartfony, tablety i akcesoria (38 proc. vs 25 proc.) oraz sprzęt komputerowy (36 proc. vs 25 proc.).

Zdaniem profesora Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego dane prezentujące obraz polskiego e-handlu w gronie mężczyzn nie pozostawiają wątpliwości co do kilku kwestii. – Po pierwsze, istnieją pewne kategorie produktów, które chcąc nie chcąc są przynależne mężczyznom. To z kolei determinuje konieczność podejmowania umiejętnych działań promocyjnych przez e-sklepy. Po drugie, wydaje się że koszty dostawy stanowią istotny element procesu decyzyjnego, nawet w przypadku towarów z górnej półki. Po trzecie, deklaracje co do wzrostu wydatków na zakupy online jasno wskazują, że e-handel jest na ścieżce dalszego dynamicznego rozwoju wśród tak ciekawej grupy docelowej, jaką są mężczyźni – uważa profesor Mazurek, ekspert od handlu elektronicznego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH