Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Co dziać się powinno, gdy chodzi o Polskę?

  • Autor: Andrzej Faliński
  • Data: 06-07-2010, 12:54

Odbyła się kilka dni temu konferencja Fundacji „Teraz Polska", poświecona promocji Polski, jej produktów i walorów - niezbyt liczna, ale bardzo, bardzo interesująca. I chyba o to chodzi, by dyskutować na nisko kosztowych eventach, w dobrze dobranym gronie. Bez wszystkich tych, których "wypadało" zaprosić, a jedynie w gronie tych, których sprawa naprawdę obchodzi; co więcej - którzy się na przedmiocie spotkania znają. Dobrze więc, że spotkali się ludzie znający się na rzeczy, praktycy i teoretycy, a i polityków - pomimo szczególnego wyborczego czasu - kilku się przewinęło i to zasadnie, bo sensownie wzięli udział w dyskusji (merytorycznie, a nie politycznie, bo gdyby tak było, jak nie było, to pewnie z sensem nie byłoby tak dobrze). Spodobała mi się więc i formuła i skład uczestników, mało tego - czuję się zainspirowany, czemu dam poniżej wyraz.

Na rzeczonej konferencji zastanawiano się nad promowaniem Polski, a właściwie nad promowaniem różnorodnych polskich dorobków i walorów: gospodarczych, kulturalnych, historycznych, naturalnych, innych. Powstał nawet spór o to, czy można promować Polskę jako taką, czy też jako poszczególne rzeczy opisane przymiotnikowo jako polskie. Spór, moim i kilkorga innych uczestników zdaniem, daremny i jałowy, w świetle definicyjnego założenia, że promować można wszystko, byle to robić adekwatnie do celu i możliwości, czyli nie robić tego w każdym przypadku tak samo. Przede wszystkim przymioty przedmiotu promocji trzeba pokazać, jako atrakcyjne dla oczekiwań lub potrzeb potencjalnego klienta, nabywcy, partnera.

Co więc, dziać się powinno, gdy chodzi o Polskę? Moim zdaniem należy kraj nasz i rzeczy z Polski się wywodzące pokzać jako pewną całość - nawet nie tyle lepszą, czy gorszą, co na pewno specyficzną, dającą możliwość wyciągnięcia specyficznych, często nigdzie indziej nie osiągalnych, korzyści. Specyficznych, bo marketing podpowiada: odróżniaj się albo znikaj z rynku. I nigdy nie spoczywaj na laurach, zmieniaj się wedle zmieniającego się świata.

W tym kontekście Polska, jak powiedział bodaj Pan Adam Szejnfeld, ma swoje promocyjne „5 minut". Może dokonać ściągnięcia na siebie uwagi świata - i to przez kilka lat. „Spotlight" uwagi światowej opinii skupić się może na naszym kraju, dzięki specyficznym okolicznościom: jest Euro 2012, jest prezydencja polska w UE, jest Rocznica Chopinowska, jest(było) Expo w Szanghaju. Jest wreszcie i to, co chyba najważniejsze, a co dodam od siebie - Polska oparła się kryzysowi światowemu w spektakularny (póki co) sposób. Po prostu mamy sukces, a jakbyśmy się tego wstydzili, miast pokazać się w tej szacie światu! Zatem jest kilka okoliczności, by o sobie mówić, pisać, pokazywać, dyskutować i porównywać.

Jest zatem wyraziste pozytywne tło dla Polski oraz jest szereg spraw i rzeczy, które na tym tle trzeba i można namalować. Proponuję, i taki był mój konferencyjny głos, by ów obraz na tle dobrego dla Polski czasu zawierał trzy elementy - realne, silnie wartościujące, praktycznie dostępne i odczuwalne: Kulturę kraju, Jakość jego produktów, Sukces jego mieszkańców.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • chaplin 20-07-2010, 16:44:
Cała prawda o Palikocie
[Fragment komentarza został usunięty zgodnie z regulaminem portalu: wypowiedzi na forum nie mogą służyć autopromocji ani reklamie. Jeśli chcą Państwo się reklamować - zapraszamy do naszego biura reklamy. Redakcja portalu].
  • RJ Polska Izba Handlu 20-07-2010, 16:07:
Podoba mi się ten tekst,więcej takiego obiektywizmu ponad podziałami.Dobrze by było,aby ludzie z głową pracowali dla dobra polskich firm.
  • Poseł Gabriel Janowski 19-07-2010, 20:07:
W pełni podzielam pańską "filozofię" promocji Polski i jej produktów. Kultura,jakość(produktów),sukces mieszkańców-b. celna triada. Sukces "zaklęty w jakości polskiej żywności"- to jest to.

Pozdrawiam.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH