REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Co robią sklepy convenience i dyskonty, aby osiągnąć przewagę konkurencyjną?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2016, 10:52
Co robią sklepy convenience i dyskonty, aby osiągnąć przewagę konkurencyjną?
Fot. shutterstock

We wszystkich segmentach dostrzegalne są wyraźne działania zmierzające do wyróżnienia się na rynku w celu zwiększania swojej konkurencyjności - zauważają autorzy raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020" przygotowanego przez firmę doradczą Roland Berger. Jakie działania podejmują sieci convenience oraz dyskonty?

REKLAMA

Sieci dążące do poszerzenia asortymentu kładą nacisk głównie na wprowadzanie do oferty świeżych produktów wysokiej jakości, testowanie nowych marek własnych, dań gotowych oraz współpracę z markami odzieżowymi. Przykładowo, w kontekście asortymentu Biedronka i Lidl skupiają się na produktach świeżych i lokalnych, które promują intensywnymi działaniami PRowymi i nowymi produktami. Pokazuje to chociażby niedawna kampania Biedronki pod hasłem “Wiemy co dobre – Wspieramy naszych!” lub wprowadzenie przez Lidla nowej marki własnej pod nazwą “Polska smakuje” - informują autorzy raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020" przygotowanego przez firmę doradczą Roland Berger.

Dodają, że Biedronka kontynuuje także rozwój marek własnych, które w 2015 roku stanowiły około 50 proc. całkowitej sprzedaży, z kolei supermarkety koncentrują się na współpracy z firmami odzieżowymi, oferując markowe ubrania w atrakcyjnych cenach. 

Tłumaczą, że wśród działań polegających na testowaniu nowych konceptów wyróżniają się głównie próby łączenia miejsca zakupowego z małą gastronomią w celu ulepszenia doświadczenia klienta, ale także zupełnie innowacyjne na skalę krajową projekty, takie jak wprowadzenie w kwietniu br. przez Biedronkę testowych automatów vendingowych we Wrocławiu. 

- Pomimo obecnie małego rynku sprzedaży internetowej, ok. 1 proc.-2 proc. sprzedaży w sieciach, które wprowadziły ten kanał sprzedaży, szacujemy, że ten rynek ma potencjał wzrostu do ok. 5 proc. całkowitej wartości rynku w najbliższych latach. Najbardziej obiecującym modelem sprzedaży i dystrybucji jest model click&collect dla segmentu dyskontów oraz supermarketów - mówią autorzy raportu.

Wybrane działania strategiczne wiodących sieci convenience i dyskontów w Polsce (wg autorów raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020"):

CONVENIENCE

 Sieć Sklepów abc

- Szybko rosnąca sieć convenience z szeroką ofertą produktów "ready to use"; Mini Bistro
- Testowane nowe formaty "ABC na kołach" w zeszłym roku – Ciężarówki sprzedające w obszarach peryferyjnych dwa razy w tygodniu.

Odido

- Koncentracja na wzroście organicznym i budowaniu więzi emocjonalnej z klientami poprzez intensywne działania PR i marketingowe
- Nacisk na doświadczenie konsumenta za pośrednictwem punktów z kawą, sokiem pomarańczowym, piekarnią, kwiaciarnią, etc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH