Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Co robią sklepy convenience i dyskonty, aby osiągnąć przewagę konkurencyjną?

We wszystkich segmentach dostrzegalne są wyraźne działania zmierzające do wyróżnienia się na rynku w celu zwiększania swojej konkurencyjności - zauważają autorzy raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020" przygotowanego przez firmę doradczą Roland Berger. Jakie działania podejmują sieci convenience oraz dyskonty?

Co robią sklepy convenience i dyskonty, aby osiągnąć przewagę konkurencyjną?
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 14-09-2016, 10:52

Sieci dążące do poszerzenia asortymentu kładą nacisk głównie na wprowadzanie do oferty świeżych produktów wysokiej jakości, testowanie nowych marek własnych, dań gotowych oraz współpracę z markami odzieżowymi. Przykładowo, w kontekście asortymentu Biedronka i Lidl skupiają się na produktach świeżych i lokalnych, które promują intensywnymi działaniami PRowymi i nowymi produktami. Pokazuje to chociażby niedawna kampania Biedronki pod hasłem “Wiemy co dobre – Wspieramy naszych!” lub wprowadzenie przez Lidla nowej marki własnej pod nazwą “Polska smakuje” - informują autorzy raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020" przygotowanego przez firmę doradczą Roland Berger.

Dodają, że Biedronka kontynuuje także rozwój marek własnych, które w 2015 roku stanowiły około 50 proc. całkowitej sprzedaży, z kolei supermarkety koncentrują się na współpracy z firmami odzieżowymi, oferując markowe ubrania w atrakcyjnych cenach. 

Tłumaczą, że wśród działań polegających na testowaniu nowych konceptów wyróżniają się głównie próby łączenia miejsca zakupowego z małą gastronomią w celu ulepszenia doświadczenia klienta, ale także zupełnie innowacyjne na skalę krajową projekty, takie jak wprowadzenie w kwietniu br. przez Biedronkę testowych automatów vendingowych we Wrocławiu. 

- Pomimo obecnie małego rynku sprzedaży internetowej, ok. 1 proc.-2 proc. sprzedaży w sieciach, które wprowadziły ten kanał sprzedaży, szacujemy, że ten rynek ma potencjał wzrostu do ok. 5 proc. całkowitej wartości rynku w najbliższych latach. Najbardziej obiecującym modelem sprzedaży i dystrybucji jest model click&collect dla segmentu dyskontów oraz supermarketów - mówią autorzy raportu.

Wybrane działania strategiczne wiodących sieci convenience i dyskontów w Polsce (wg autorów raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020"):

CONVENIENCE

 Sieć Sklepów abc

- Szybko rosnąca sieć convenience z szeroką ofertą produktów "ready to use"; Mini Bistro
- Testowane nowe formaty "ABC na kołach" w zeszłym roku – Ciężarówki sprzedające w obszarach peryferyjnych dwa razy w tygodniu.

Odido

- Koncentracja na wzroście organicznym i budowaniu więzi emocjonalnej z klientami poprzez intensywne działania PR i marketingowe
- Nacisk na doświadczenie konsumenta za pośrednictwem punktów z kawą, sokiem pomarańczowym, piekarnią, kwiaciarnią, etc.

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.