REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Co trzeci Polak robi zakupy w sklepach więcej niż 10 różnych sieci

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-10-2014, 13:00
Co trzeci Polak robi zakupy w sklepach więcej niż 10 różnych sieci
Polacy regularnie odwiedzają coraz więcej sieci detalicznych

W obecnym roku przeciętny Polak odwiedza regularnie średnio 7,1 sieci detalicznych - wynika z najnowszego badania "Shopper DNA" przeprowadzonego przez TNS. Co więcej, statystyczny Polak jest wyraźnie mniej lojalny, niż w roku ubiegłym. W 2013 r. typowy mieszkaniec naszego kraju robił zakupy w 5,7 sieci handlowych.

REKLAMA

W tegorocznej edycji badania TNS aż 30 proc. respondentów wskazało, że minimum raz miesiącu robi zakupy w sklepach co najmniej 11 różnych sieci handlowych. Była to zdecydowanie najczęściej wskazywana odpowiedź. Wzrost względem ubiegłego roku jest w tym aspekcie olbrzymi, niemal trzykrotny - w 2013 r. podobnie wskazało tylko 11 proc. przebadanych osób.

W ubiegłym roku najwięcej badanych (24 proc.) wskazało, że średnio w miesiącu robi zakupy w 3-4 różnych sieciach detalicznych.

Przez ostatni rok zdecydowanie zmniejszył się odsetek osób odwiedzających regularnie sklepy tylko jednej lub dwóch sieci detalicznych. W 2013 r. takich Polaków było 21 proc., podczas gdy w tegorocznej edycji badania podobną odpowiedź wskazało tylko 12 proc. respondentów (najrzadziej wybierany wariant).

Zmianę w zachowaniach konsumenckich Polaków widać także w zestawieniu regularnie odwiedzanych kanałów sprzedaży. W ubiegłym roku przeciętny Polak raz w miesiącu odwiedzał sklepy 3,2 kanałów, podczas gdy w roku bieżącym robi zakupy w placówkach 3,8 kanałów. W badaniu TNS wyróżnionych zostało sześć różnych kanałów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety, kanał tradycyjny niezależny, kanał tradycyjny sieciowy oraz cash & carry).

W ubiegłorocznym badaniu TNS udział wzięło 1014 osób. Próba respondentów w tegorocznej edycji badania wyniosła 1000. 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • tle 09-10-2014, 20:18:
Szukamy coraz bardziej dyskontowych cen dla normalnych towarów, a poza tym biedniejemy, dlatego też zwiększamy ilość sieci na zakupy, a ceny są wszędzie niby niskie a i tak najchętniej kupujemy promocje i szukamy ich w każdym sklepie. Ale dla mnie to wystarczy Auchan, Leclerc, Alma i czasem Lidl oraz Kaufland. Resztę omijam, a w szczególności Żabki, Piotrusie i Pawełki oraz Tesca czy Carrefoury. Czyli nie osiągam nawet średniej 7 sieci.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH