REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Coraz mniej debiutów na polskim rynku handlowym

  • Autor: portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 10-10-2016, 14:55
Coraz mniej debiutów na polskim rynku handlowym
Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku Colliers International

Liczba debiutów pozostaje ograniczona, a kilka sieci handlowych podjęło decyzje o zakończeniu działalności na polskim rynku, w tym modowa marka polskiej grupy LPP Tallinder oraz amerykańska marka gastronomiczna Dairy Queen. Swoje sklepy zamyka także polska sieć delikatesów Alma - czytamy w raporcie firmy Colliers.

REKLAMA

W ubiegłych trzech miesiącach w Polsce do użytku oddano jedynie kilka małych obiektów. Na koniec III kwartału br. w budowie znajdowało się ok. 640 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych z planowaną datą otwarcia do końca 2017 roku, ok. 45 proc. trafi na rynek w okresie październik – grudzień 2016 roku – wynika z raportu Colliers International podsumowującego rynek handlowy w trzecim kwartale tego roku.

W III kw. br. nie oddano do użytku żadnego nowego centrum handlowego o powierzchni powyżej 5 000 m² GLA. Natomiast w Galerii Radomsko otwarto drugą część obiektu, w której znalazły się: Grupa LPP, Neonet, CCC.

W minionym kwartale kolejne centra handlowe rozpoczęły modernizacje i remonty, w tym Port Łódź, Galeria Krakowska i Poznań City Centre. Re-modeling następnych obiektów zapowiada również Carrefour (m. in. Zielone Wzgórza w Białymstoku i Galeria Gryf w Szczecinie).

W III kwartale br. w Polsce zadebiutowało kilka sieci handlowych, nowe marki pojawią się na szerszą skalę dopiero wraz z otwarciem centrum handlowego Posnania w IV kwartale br. W Warszawie, w centrum handlowym Plac Unii rozpoczęła działalność nowa marka z moda męska – Navigare, a w Galerii Mokotów - Lego Store i Le Creuset. Debiut na polskim rynku przyspieszyła także sieć modowa Forever 21, otwierając swój pierwszy sklep w łódzkim centrum Manufaktura. Tam też pojawiła się nowa amerykańska marka obuwnicza Steve Madden.

Wśród anonsowanych w III kwartale umów najmu w projektach planowanych warto wymienić: C&A, H&M, GO Sport oraz Smyk w Galerii Młociny oraz Martes Sport, Smyk i centrum medyczne GynCentrum w Galerii Libero w Katowicach.

Umowy w istniejących centrach handlowych zawarli miedzy innymi: TK Maxx w Galerii Victoria w Wałbrzychu, Gate w Futura Park w Krakowie, fitness Fabryka Formy w Zielonych Wzgórzach w Białymstoku, Smyk w centrum handlowym Tarnovia, H&M w Galerii Askana w Gorzowie Wlkp. czy Grupa LPP w ETC Swarzędz.

Średni współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach wyniósł zgodnie ze stanem na koniec czerwca 2016 r. 3 proc., natomiast w dużych miastach (150 tys. - 400 tys. mieszkańców) – 4,6 proc.

Wśród głównych rynków handlowych najniższą wartością współczynnika powierzchni niewynajętej wciąż charakteryzuje się Warszawa (1,6 proc.). Natomiast najwięcej dostępnej powierzchni znajduje się w Poznaniu (5,2 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH