Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coraz rzadziej kupujemy w małych sklepach spożywczych

  • Autor: Wirtualnemedia.pl
  • Data: 23-02-2009, 10:54

W styczniu Polacy o 4 proc. rzadziej niż w grudniu robili zakupy w małych sklepach spożywczych - wynika z badania Centrum Monitorowania Rynku. Jednak wartość nabywanych produktów wzrosła z powodu podwyżek ich cen - podaje serwis Wirtualnemedia.pl.

Liczba transakcji zawieranych przez Polaków w tradycyjnych sklepach spożywczych zmniejszyła się w styczniu bieżącego roku o prawie 4 proc. w porównaniu z grudniem ubiegłego roku - pokazuje badanie przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku. Natomiast całkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych spadł w tym czasie o 2,1 proc.

Mimo to obroty w ujęciu wartościowym zwiększyły się, ale przede wszystkim z powodu wzrostu cen papierosów (o 20 proc. w ciągu ubiegłego roku), wódki i piwa (po ok. 6 proc.). Polacy w styczniu bieżącego roku rzadziej niż w tym samym miesiącu 2008 roku kupowali w sklepach osiedlowych kawę mieloną, herbatę, piwo, produkty tłuszczowe, papierosy, napoje bezalkoholowe i czekolady, natomiast częściej - ciastka, kawy rozpuszczalne i wódki.

Badanie tendencji konsumenckich w tradycyjnych sklepach spożywczych zostało przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku na reprezentatywnej próbie punktów sprzedaży wyposażonych kasy fiskalne i terminale transmitujące on-line wszystkie transakcje na serwery CMR.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH