Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coraz więcej sklepów monopolowych

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 12-05-2015, 09:00
Coraz więcej sklepów monopolowych

Punkty z detaliczną sprzedażą alkoholu są jedną z nielicznych branż, w których od lat obserwuje się tendencję wzrostową. Największy, ponad 35-procentowy wzrost odnotowano w latach 2012-13. Wówczas ich liczba wzrosła z 4,1 do 5,6 tys. - czytamy w Pulsie Biznesu. Na koniec zeszłego roku było ich prawie o 100 więcej.

Maciej Gubernat, dyrektor ds. rozwoju sieci Al.Capone uważa, że wzrost to wynik coraz większej świadomości klientów, którzy poszukują nowych smaków i cenią rady sprzedawcy. Gubernat podkreśla w Pulsie Biznesu, że to jest coś, czego konsumenci nie dostaną w supermarkecie czy małym sklepie spożywczym. Do dyskontów idą dla ceny, do sklepów specjalistycznych, by mieć szeroki wybór i kompetentną obsługę

Zdaniem Macieja Ptaszyńskiego, dyrektora Polskiej Izby Handlu rozwój sklepów specjalizujących się w alkoholach to ciekawe zjawisko, zwłaszcza w kontekście nierosnącej konsumpcji mocnych trunków. Ich liczba nie jest zbyt duża, więc trudno mówić o tym, żeby strukturalnie zaburzyły handel alkoholem prowadzony przez supermarkety czy sklepy ogólnospożywcze.

Puls Biznesu przypomina, że alkohol mocny to jeden z ważniejszych generatorów marży dla handlowca, więc na tym rynku panuje duża konkurencja. Jak wskazuje Ptaszyński, sukces specjalistycznych sklepów to m.in. kwestia szerokiego asortymentu i dostępności, bo wiele z nich działa całodobowo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH