Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Cyfryzacja, big data i machine learning wyprą dotychczasowe formy promocji?

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 07-06-2017, 12:06

Rozwój technologiczny, cyfryzacja, big data czy machine learning pozwalają coraz efektywniej korzystać z dostępnych informacji i maksymalizować skuteczność komunikacji z klientem. Jednym z rozwiązań, bazujących na jakościowych danych, jest tzw. marketing transakcyjny, który według 3/4 marketingowców zastąpi dotychczasowe formy promocji, reklamy i lojalizacji klientów.

Marketing transakcyjny, czy też technologia card-linked marketing (CLM), to w dosłownym tłumaczeniu „marketing połączony z kartą płatniczą”. Coraz więcej marketingowców uważa, że to rozwiązanie wyprze stosowane obecnie najczęściej formy promocji, jak e-mail marketing (48%), kupony (48%) oraz reklama w prasie (30%), Internecie (29%) i telewizji (24%) . 

Marketing transakcyjny wykorzystuje dane o płatnościach konsumentów dokonywanych „plastikiem” i na podstawie ich analizy tworzy spersonalizowane i kontekstowe oferty w formie elektronicznej, czyli za pomocą e-maili czy sms-ów. Dzięki marketingowi transakcyjnemu przedsiębiorca otrzymuje wgląd do takich informacji, jak: typy wydatków konsumenckich (roczne, miesięczne lub dzienne); częstotliwość dokonywania transakcji przez klientów w ciągu roku; sklepy, w których klienci robią zakupy w zależności od pory roku; udział w rynku firmy, w oparciu o wydatki konsumenckie we wszystkich sklepach. 

Więcej na dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Karol 08-06-2017, 15:11:
@gf To chyba Urząd Skarbowy nie będzie Ci sprzyjał - lada moment będą ściślejsze kontrole przepływów, ale jak ktoś odprowadza podatki to chyba obojętnie czy jest kontrola czy nie - jest czysty
  • alicja.kubiak@hurtum.pl 08-06-2017, 09:32:
Podobne formy promocji i dotarcia do klienta (big data, cyfryzacja i machine learning) już działają w handlu B2B dla powszechnych powtarzalnych transakcji w sektorze FMCG.
  • gf 07-06-2017, 13:58:
inwigilacja na calego. dlatego zawsze uzywam tylko i wylacznie gotowki.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 226) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH