Cyfryzacja, big data i machine learning wyprą dotychczasowe formy promocji?
Rozwój technologiczny, cyfryzacja, big data czy machine learning pozwalają coraz efektywniej korzystać z dostępnych informacji i maksymalizować skuteczność komunikacji z klientem. Jednym z rozwiązań, bazujących na jakościowych danych, jest tzw. marketing transakcyjny, który według 3/4 marketingowców zastąpi dotychczasowe formy promocji, reklamy i lojalizacji klientów.
Marketing transakcyjny, czy też technologia card-linked marketing (CLM), to w dosłownym tłumaczeniu „marketing połączony z kartą płatniczą”. Coraz więcej marketingowców uważa, że to rozwiązanie wyprze stosowane obecnie najczęściej formy promocji, jak e-mail marketing (48%), kupony (48%) oraz reklama w prasie (30%), Internecie (29%) i telewizji (24%) .
Marketing transakcyjny wykorzystuje dane o płatnościach konsumentów dokonywanych „plastikiem” i na podstawie ich analizy tworzy spersonalizowane i kontekstowe oferty w formie elektronicznej, czyli za pomocą e-maili czy sms-ów. Dzięki marketingowi transakcyjnemu przedsiębiorca otrzymuje wgląd do takich informacji, jak: typy wydatków konsumenckich (roczne, miesięczne lub dzienne); częstotliwość dokonywania transakcji przez klientów w ciągu roku; sklepy, w których klienci robią zakupy w zależności od pory roku; udział w rynku firmy, w oparciu o wydatki konsumenckie we wszystkich sklepach.
Więcej na dlahandlu.pl.
