Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Czarny Piątek przyspiesza świąteczne zakupy

Szczyt świątecznych zakupów z roku na rok przypada coraz wcześniej. W tym roku dodatkowo nakręca go zyskujący na popularności Black Friday. Ten handlowy hit sprawia, że już teraz w sklepach gra inny hit -  "Last Christmas".

Czarny Piątek przyspiesza świąteczne zakupy
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 14-11-2019, 14:46

Święta w Polsce zaczynają się coraz wcześniej. Wszystko przez sklepy, które już po 11 listopada fundują swoim klientom świąteczny klimat. I nie ma w tym nic dziwnego. Moda na gwiazdkę w listopadzie, a nawet w październiku na dobre opanowała już całą Europę i Amerykę Północną.  

Pokazują to najlepiej badania Deloitte, wykonane w tym roku w Stanach Zjednoczonych. Za oceanem, aż 35% konsumentów zakupy świąteczne planowało zrobić już pod koniec października. Aż 44% planuje je zrobić w I połowie listopada, a już 64% w II połowie tego miesiąca. 

To właśnie w tym okresie, na półtora miesiąca przed gwiazdką, ma zacząć się szczyt zakupowej gorączki. Jednocześnie najwięcej, bo aż 69% konsumentów, planuje wybrać się na świąteczny shopping w I połowie grudnia. Nie inaczej jest w Polsce, co potwierdzają przedstawiciele centrów handlowych. 

- Z roku na rok święta wyraźnie przyspieszają, a konsumenci dłużej robią zakupy. Zaczynamy już w połowie listopada i rozpędzamy się aż do ostatniego tygodnia przed Wigilią. Trend, który dziś obserwujemy w USA, można więc spokojnie przełożyć także na polskie realia  - zauważa Marta Drzewiecka, marketing & customer experience manager w Newbridge Poland.

Skąd ten pośpiech? Drzewiecka wskazuje przede wszystkim na Black Friday. - Przedświąteczny ruch w sklepach napędzają dziś nie tylko same święta, ale także Black Friday, przypadający pod koniec listopada. To właśnie ze względu na jego rosnącą popularność, coraz więcej sklepów do świąt gotowe jest już w połowie listopada, a nawet wcześniej - wyjaśnia. 

Powód jest prosty.  - Bożonarodzeniowy klimat i cała jego emocjonalna otoczka z muzyką, światłami i kolorami ma nas nastroić do kupowania, a tym samym do sięgnięcia po promocje, jakie pojawią się zarówno podczas Black Friday, jak również podczas organizowanych pod koniec listopada Black Weeks, Black Days czy internetowych Cyber Mondays - dodaje. 

Sami konsumenci zdają się nie mieć nic przeciwko, co potwierdzają najnowsze dane Deloitte. W tym roku aż 53% z nich planuje swoje zakupy świąteczne zrobić dokładnie w okolicach Black Friday, korzystając przy tym ze sklepowych przecen i promocji. 44% z kolei ma zaplanowane zakupy 4 dni później, w okolicach Cyber Monday, czyli w trakcie internetowego odpowiednika tego pierwszego handlowego "święta". 

- Polacy z dużą otwartością przyjęli amerykański "czarny piątek". Dzień ten także bardzo szybko stał się częścią przedświątecznej gorączki, przede wszystkim ze względu na korzyści finansowe. Black Friday przynosi bowiem promocje sięgające niekiedy 40-60%. W rezultacie zakupy w tym czasie są w stanie mocno odciążyć budżet przeznaczony chociażby na prezenty czy dekoracje - mówi. 

więcej informacji:

Czarny Piątek RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.176.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.