Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Czarny Piątek: Sklepy już liczą przychody, ale również straty

Nadchodzące wyprzedaże z okazji Czarnego Piątku, w tym roku przypadającego na 29 listopada, od paru lat zyskują popularność również w Polsce. Wiąże się to ze zwiększonym ruchem zakupowym i napływem klientów skuszonych niższymi cenami. Co to oznacza dla sklepów stacjonarnych? Poza ewidentnymi korzyściami w postaci zwiększonych zysków i możliwości wyprzedania towarów muszą się one liczyć ze stratami generowanymi przez kradzieże i inne nieuczciwe praktyki kupujących - mówi Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska.

Czarny Piątek: Sklepy już liczą przychody, ale również straty
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 31-10-2019, 11:05

- Czarnopiątkowe promocje najczęściej dotyczą elektroniki użytkowej, kosmetyków oraz ubrań. Jak wynika z raportu „Bezpieczeństwo w handlu detalicznym w Europie: wykraczając poza straty”, przygotowanego w czerwcu 2019 r. przez firmę Crime&tech przy wsparciu Checkpoint Systems, to właśnie kradzieże generują najwięcej strat w sklepach – tak uważa ¾ respondentów z polskiej branży handlu detalicznego - mówi Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska.

- Roczne straty spowodowane kradzieżami wymienionych towarów, odnotowywane przez polskie sklepy, sięgają milionów złotych. Zbliżające się o czarno-piątkowe promocje oznaczają zatem dla placówek to, że do ich sklepów, wraz z uczciwymi klientami, trafią również złodzieje mający na celowniku na przykład flakony perfum, kremy, słuchawki, telefony, golarki i zestawy żyletek - dodaje.

- Jak wynika ze wspomnianego badania, sklepy w Polsce wydają na środki bezpieczeństwa średnio około 1,1 proc. swojego obrotu (średnia wartość z lat 2015-2017) – to najwięcej  spośród 11 największych krajów Europy objętych badaniem. Przeważająca większość placówek w naszym kraju wykorzystuje rozwiązania takie jak systemy kamer, alarmy, technologie EAS, RFID, a także ochronę fizyczną oraz szkolenia personelu - wylicza ekspertka.

Tłumaczy, że tylko połowa sklepów wykorzystuje u siebie klipsy antykradzieżowe (EAS) we wszystkich punktach sprzedaży, co sytuuje Polskę znacznie poniżej średniej dla krajów objętych badaniem. - Skuteczność takich klipsów, w połączeniu z bramkami antykradzieżowymi, które aktywują się w momencie, w którym oznaczony klipsem towar jest wynoszony ze sklepu przez złodzieja jest wysoka. Inne rozwiązania, które pozwalają zabezpieczyć towary popularne w okresach wyprzedaży sezonowych to sefjery, jak również specjalne ostrzegające zawieszki umieszczane na opakowaniach i informujące o zabezpieczeniach przeciwkradzieżowych - mówi Ewa Pytkowska.

- Walka z kradzieżami sklepowymi to trudny i ciągły proces, szczególnie w okresie wzmożonego ruchu klientów. Czy jest on z góry skazany jest na niepowodzenie? Nie da się zupełnie wyeliminować kradzieży, natomiast sklepy mogą minimalizować to zjawisko i związane z nim straty. Kombinacja odpowiednich technologii pozwala ograniczyć działalność złodziei. Ideałem, do którego dąży branża handlu detalicznego jest system zwiększający wykrywalność kradzieży, połączony z aspektem odstraszającym, który jednocześnie nie wpływa negatywnie na doświadczenia uczciwych kupujących - podsumowuje ekspertka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Czarny Piątek RSS ALERT    /    Ewa Pytkowska RSS ALERT    /    Checkpoint Systems Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.