Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czeka nas rewolucja w podejściu do zakupów?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2015, 13:48
Czeka nas rewolucja w podejściu do zakupów?
Zdaniem Bogdana Orzechowskiego ze Smurfit Kappa jesteśmy w przededniu mentalnej zmiany jeżeli chodzi o sposób robienia zakupów Fot. Shutterstock

- Jesteśmy w przededniu mentalnej zmiany jeżeli chodzi o sposób podchodzenia do zakupów. 15 lat temu kupowanie samochodów przez internet wydawało się utopią. Wynikało to z naszego polskiego podejścia, że jest on dobrem luksusowym. Dziś samochód stał się narzędziem. Coraz mniej ludzi rzeczywiście przeżywa moment zakupu. To pokazuje ogromną zmianę jaka dokonuje się na naszych oczach – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogdan Orzechowski, dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska.

Zdaniem Bogdana Orzechowskiego w Polsce widoczna jest zmiana podejścia do robienia zakupów. Przekłada się to na ewolucję znaczenia sieci handlowych. Dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska przewiduje, że w przyszłości sieci mogą działać na innych zasadach niż dotychczas.

- Być może będą wyłącznie kanałami dystrybucji z różną formą dostarczania towaru do klienta. Staną się organizacjami, które trochę na zasadzie spółdzielni ze względu na swoją wielkość i siłę nabywczą będą kupowały wyroby, jednak nie będą sprzedawały ich w swoich własnych sklepach, tylko dowoziły bezpośrednio do odbiorcy – zastanawia się Orzechowski.

Jak dodaje, głównym powodem takiej rewolucji mogą być koszty utrzymania sklepu, które rosną szybciej od uzyskiwanego obrotu. W przyszłości ich wzrost może być drastyczny, a tańszym rozwiązaniem okaże się posiadanie kilku dużych centrów magazynowych i dystrybuowanie towaru do klientów. Obserwowane zmiany wpływają także na producentów opakowań.

- Miasta są coraz bardziej zakorkowane. Coraz trudniej gdziekolwiek się wydostać. Gdy już robimy większe zakupy to raczej nie transportujemy ich w foliowej torbie, tylko wybieramy się samochodem. Często jest to coraz trudniejsze. Klienci oczekują prostych rozwiązań, które oszczędzają ich czas. Handel będzie musiał się dostosować do rosnących wymagań. Dlatego właśnie rynek opakowań pozostaje tak dynamiczny – tłumaczy.

Sieci handlowe wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i zmieniają swoje strategie. Widać to w podejściu sieci dyskontowych takich jak Biedronka. W przekonaniu Bogdana Orzechowskiego rynek handlowy jest nasycony i trudno sobie wyobrazić, by mogły na nim zaistnieć kolejne firmy.

- Patrząc na ilość dyskontów i średnią siłę nabywczą Polaków można zauważyć, że dyskontów jest dużo. Być może za dużo. Trudno sobie wyobrazić, aby kolejna sieć mogłaby zbudować w Polsce 300 sklepów. Nawet w małych miejscowościach są 2-3 dyskonty. W miastach powyżej 20 tys. mieszkańców często jest ich kilka – wyjaśnia.

Przypomina także, że w sklepach dyskontowych wybór produktów jest ciągle ograniczony. Nie zawsze spotyka się to z akceptacją klientów. - Sieci stawiają na private lebel oraz kilka najbardziej znanych marek. Nie ma pewności, czy klienci zaakceptują markę własną – mówi Bogdan Orzechowski, dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.