REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czerwona Torebka ma szanse na sukces, ale ...

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka, Łukasz Stępniak
  • Data: 19-03-2014, 15:59
Czerwona Torebka ma szanse na sukces, ale ...
Piotr Grauer, dyrektor w dziale Corporate Finance KPMG. Fot. PTWP

Nowy gracz na rynku dyskontowym - Dyskont Czerwona Torebka - ma szanse powodzenia, jeśli nie będzie jedynie naśladował tego, co robi konkurencja, ale zaproponuje coś nowego, co będzie w stanie przyciągnąć klientów - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

REKLAMA

Podkreśla, że projekt ten dopiero wystartował i nie wiadomo, jaką formę koncept przybierze ostatecznie. - Należy podkreślić, że dzisiaj rynek jest zupełnie inny niż 10-15 lat temu, gdy pan Mariusz Świtalski wprowadzał na rynek Biedronkę czy Żabkę. Obecnie nisz na rynku jest o wiele mniej, a większość klientów została zagospodarowana przez już istniejące koncepty. Jeśli nawet ktoś stworzy koncept sklepu, którego nie ma na rynku, jeśli „połączy klocki" w nowy ciekawy sposób, to żeby projekt zarabiał i można było go sprzedać, musi osiągnąć skalę dużo większą niż 10 lat temu - tłumaczy.

Jedną z przeszkód do pokonania jest pozyskanie kapitału na rozwój. Jest to bardzo trudne, czego przykładem jest niezbyt udany debiut spółki Czerwona Torebka na warszawskiej giełdzie. To istotne zagrożenie dla przyszłych projektów, ponieważ rynek jest już o wiele bardziej nasycony niż kilkanaście lat temu.

Według eksperta KPMG, pomysł na łączenie hurtu z dyskontem, jaki chce realizować Czerwona Torebka, to za mało, aby zdobyć pokaźne udziały w rynku i przyciągnąć klientów. Jeśli nawet okaże się on strzałem w dziesiątkę, to za chwilę mogą skopiować go inni: Biedronka, Lidl czy Kaufland.

- Przy sile zakupowej wymienionych sieci nie będzie problemu z negocjacjami z dostawcami i wstawieniem podwójnych cenników na półki, które poinformują klienta o cenowym rabacie przy zakupie kilku sztuk towaru. Jeśli ktoś wymyśli na rynku coś, co przyniesie mu dodatkową sprzedaż i zainteresuje klientów, to obecni gracze, ze swoją skalą, infrastrukturą i doświadczeniem są w stanie bardzo szybko skopiować i wdrożyć ten pomysł w swoich sklepach - ostrzega Piotr Grauer.

Przeczytaj także:

Biedronka wkrótce może przestać być dyskontem

Na rynku dyskontów tworzy się miejsce dla nowego gracza

Dyskont Czerwona Torebka chce otwierać 150 sklepów rocznie

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • 82056 20-03-2014, 11:42:
I znów ten zapętlający się styl. Jak żyć panie Piotrze! Jak żyć! Wprowadzać, jak pan, na początku, sugerujesz nowe pomysły - rozwiązania, czy dać sobie spokój, bo i tak skopiują. A co by pan powiedział gdyby w CT za kasą stały nagie Marsjanki i łączyły hurt z dyskontem w sosie targowiska? p.s. Pan Piotr, to mój ulubiony autor mądrze mówi nic nie mówiąc, to sztuka!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH