Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Część właścicieli aptek chce zniesienia ograniczeń dot. reklamy

  • Autor: PAP
  • Data: 26-03-2013, 21:29
Część właścicieli aptek chce zniesienia ograniczeń dot. reklamy
fot. aptekazdrowie.pl

Część właścicieli aptek chce zniesienia ograniczeń dotyczących reklamy i wprowadzenia jasnej interpretacji przepisów w tym zakresie. Jedna z ogólnopolskich sieci aptek odwołała się do NSA od decyzji uznającej program lojalnościowy za formę reklamy.

We wtorek na konferencji prasowej w Warszawie Aleksandra Paczkowska, prezes sieci aptek, która obejmuje 1,4 tys. placówek w całej Polsce, poinformowała, że w związku z decyzją Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 25 stycznia 2013 r. sieć podjęła decyzję o zawieszeniu od 7 kwietnia swoich programów pacjenckich. Jak wyjaśniła, WSA uznał program dla pacjentów za reklamę działalności aptecznej, a ta jest zakazana.

W ramach programów klienci otrzymują specjalne karty, które pozwalają na zbieranie punktów za dokonane zakupy. Za zebrane punkty można otrzymać rabat na niektóre produkty.

"Nie zgadzamy się z taką interpretacją Prawa farmaceutycznego i prowadzonych przez nas programów" - podkreśliła Paczkowska. Dodała, że programy zostaną jednak zawieszone do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia sprawy przed Naczelnym Sądem Administracyjnym.

Według wiceprezesa sieci Tomasza Kisiela, obecnie obowiązujące przepisy o zakazie reklamy aptek są niejasne i powodują wiele nadinterpretacji prawa. "Dochodzi do absurdów, a urzędnicy uznają za niedozwoloną reklamę nie tylko programy dla pacjentów, ale też np. umieszczenie na drzwiach wejściowych do apteki informacji o akceptacji płatności kartą płatniczą czy umieszczenie na regałach w aptece plakietek z oznaczeniem +promocja+" - mówił.

Zwrócił uwagę, że o niedoskonałości przepisów świadczy fakt, iż reklama np. leków przeciwbólowych dostępnych bez recepty lub środków higienicznych jest zakazana przez apteki, ale produkty te mogą być reklamowane przez drogerie, stacje benzynowe lub supermarkety.

Według niego zakaz prowadzenia kampanii informacyjnych przez apteki szkodzi interesowi pacjenta, ponieważ większość Polaków chce uczestniczyć w programach pacjenckich i otrzymywać więcej informacji na temat możliwości zaoszczędzenia na zakupie leków.

Paczkowska przekonywała, że w zapowiadana przez Ministerstwo Zdrowia nowelizacja ustawy refundacyjnej powinna znieść ograniczenia dotyczące reklamy aptek. Zwróciła też uwagę na potrzebę stworzenia jasnej definicji reklamy apteki.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny w stanowisku przesłanym PAP wyjaśnił, że "z uwagi na brak ustawowej definicji reklamy apteki konieczne jest posiłkowanie się orzecznictwem sądowo-administracyjnym". GIF dodał, że według tego orzecznictwa "reklamą apteki może być każde działanie, skierowane do publicznej wiadomości, zmierzające do zwiększenia sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych w niej oferowanych".

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH