REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czesi kupują mniej marek własnych niż Polacy

  • dlahandlu.pl
  • Autor: WPHI Praga / financninoviny.cz / PAP / dlahandlu.pl
  • Data: 14-01-2015, 11:34

Według badań spółki Nielsen, udział towarów sprzedawanych pod własną marką sieci handlowych w ogólnych przychodach ze sprzedaży artykułów spożywczych i wyrobów kosmetycznych na rynku czeskim, wynosi obecnie 18 proc. - wynika z opracowania WPHI Praga na podstawie financninoviny.cz. Polacy na produkty ze znaczkiem sieci handlowych wydają 21 mld zł rocznie i stanowią one 25 proc. naszych codziennych zakupów.

REKLAMA

Największy udział na rynku czeskim marki sieciowe mają w kategorii chusteczek higienicznych (63 proc.), serwetek papierowych (59 proc., twarogu (51 proc.), papieru toaletowego (46 proc.) oraz mleka (41proc.).

Według analizy spółki Nielsen, postrzeganie przez konsumentów jakości marek sieciowych uległo poprawie, nie przełożyło się to jednak na wzrost udziału w ogólnych przychodach ze sprzedaży. Jak czytamy w opracowaniu WPHI Praga, powodem tej sytuacji jest słabsza pozycja marek sieciowych na rynku czeskim w porównaniu z państwami Europy Zachodniej, w których dominuje rynek nowoczesny. W Republice Czeskiej dominuje rynek tradycyjny, sieci dyskontowe mają mniejszy udział na rynku, a markowe produkty (poza sieciowe) są bardziej rozreklamowane. Poza tym, marki sieciowe pojawiły się w byłych państwach bloku wschodniego stosunkowo niedawno.

Według sondażu spółki Nielsen, marki sieciowe są postrzegane jako tańsza alternatywa. Dwie trzecie (67 proc.) konsumentów czeskich uważa, że produkty te są tańsze niż produkty markowe.

Marki sieciowe produktów są głównie domeną sieci dyskontowych. W kategorii żywności, ich udział w ogólnych przychodach wynosi 38 proc., a w kategorii kosmetyków 48 proc. W hipermarketach, udział marek sieciowych w przychodach wynosi 15 proc. w kategorii żywności oraz 13 proc. w kategorii kosmetyków. Najsłabszą pozycję mają marki własne w mniejszych sklepach, a ich udział na przychodach wynosi 9 proc. w kategorii żywności oraz 13 proc. w kategorii kosmetyków.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH