Członek zarządu Kolportera: W 2011 r. zanotujemy wzrost sprzedaży o ok. 10 proc.

Blisko 900 mln zł przychodów wypracował w I kw. tego roku Kolporter SA. Od stycznia do marca 2011 roku spółka osiągnął wynik na działalności operacyjnej na poziomie 17 mln zł, EBITDA wyniosła 22,5 mln zł. Wynik finansowy brutto Kolportera to 15 mln zł.
POWIĄZANE TEMATY
Dla porównania - 2010 rok spółka zakończyła z roczną sprzedażą na poziomie 3,4 mld zł, zyskiem brutto ponad 41 mln zł i wskaźnikiem EBITDA na poziomie 72 mln zł.
- Przeprowadzone w ubiegłym roku zmiany organizacyjne, czyli konsolidacja w ramach jednego podmiotu spółek Kolporter Dystrybucja Prasy, Kolporter Sieci Handlowe i Kolporter Service, już skutkują znacznie lepszymi w stosunku do 2010 r. wynikami - mówi Mirosław Serwatka, członek zarządu Kolportera SA, odpowiedzialny za finanse i relacje inwestorskie.
- W 2011 r. przewidujemy wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Dynamika wzrostu poszczególnych pozycji wynikowych - EBITDA, zysku operacyjnego brutto i netto - będzie z pewnością jeszcze wyższa. Sprzedaż prasy jest stabilna, wyraźny wzrost widzimy natomiast w obszarze FMCG, usług elektronicznych oraz sprzedaży we własnej sieci detalicznej - dodaje.
Dystrybucja towarów FMCG to jeden z kluczowych segmentów działalności Kolportera SA. Spółka jest jednym z największych dystrybutorów prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w naszym kraju. Kolporter jest właścicielem ponad 870 saloników prasowych (w tym blisko 70 salonów premium Top-Press), rozwija również sieć własnych sklepów spożywczych w formacie convenience Dobry Wybór. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć 20 000 terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również akceptację kart płatniczych oraz inne usługi elektroniczne.
Jeszcze w tym roku Kolporter planuje debiut giełdowy.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!