Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Cztery tysiące miejscowości w programie Polska Bezgotówkowa

Przez pierwsze cztery miesiące w ramach funkcjonowania Programu Polska Bezgotówkowa zainstalowano już 25 tysięcy terminali płatniczych w 4 tysiącach miejscowości w Polsce - poinformowała w komunikacie Fundacja Polska Bezgotówkowa.

Przedsiębiorcy, którzy przystąpili do Programu Polska Bezgotówkowa reprezentują ponad 160 rodzajów działalności - informuje komunikat. "Największy udział (32,2 proc.) mają sklepy różnych branż m.in. odzieżowe, obuwnicze, sklepy z elektroniką i wielobranżowe. Na kolejnym miejscu (z udziałem 26,4 proc.) plasują się punkty usługowe dla mieszkańców - fryzjerzy, mechanicy samochodowi, salony piękności. Trzecie miejsce z udziałem 11 proc przypada sklepom spożywczym" - czytamy.

Średnia wartość transakcji realizowanej przez terminale zainstalowane w ramach programu to 53 zł. "Jest ona o 15,5 zł niższa niż podawana przez NBP w IV kwartale 2017 r. średnia wartość pojedynczej transakcji bezgotówkowej. Oznacza to, że coraz częściej płacimy kartą - i to zbliżeniowo - za bieżące, niewielkie zakupy i usługi" - informuje komunikat.

"Polski rynek płatności bezgotówkowych, pomimo dynamicznego rozwoju w ostatnich latach, wciąż potrzebuje katalizatora, który pozwoli mu znacząco przyspieszyć. Taką funkcję pełni Fundacja Polska Bezgotówkowa. Docieramy z naszą ofertą bardzo szeroko - zarówno do dużych miast jak i terenów wiejskich" - mówi cytowany w komunikacie prezes Fundacji Mieczysław Groszek.

Do Programu Polska Bezgotówkowa, jak zaznacza komunikat, mogą zgłaszać się mikro, mali i średni przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć przyjmowanie płatności bezgotówkowych za swoje towary i usługi, a w okresie ostatniego roku w swoim punkcie handlowo-usługowym nie akceptowali płatności bezgotówkowych. Do udziału w programie uprawnieni są ci przedsiębiorcy, którzy posiadają maksymalnie pięć placówek detalicznych.

"Przedsiębiorca, który zdecyduje się przyłączyć do Programu, otrzyma wsparcie ze strony Fundacji polegające na pokryciu kosztów związanych z otrzymaniem terminala do akceptacji kart oraz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy. Detalista może otrzymać maksymalnie 3 terminale. Dla każdego terminala okres dofinansowania jest liczony przez 12 miesięcy osobno, od momentu jego instalacji" - dodaje komunikat.

Fundacja Polska Bezgotówkowa została powołana w lipcu 2017 r. w związku z porozumieniem zawartym przez Związek Banków Polskich, Ministerstwo Rozwoju (obecnie partnerem jest Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii), Visa oraz Mastercard m.in. w celu upowszechniania i promocji obrotu bezgotówkowego w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

polska bezgotówkowa RSS ALERT    /    transakcje bezgotówkowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Mieczysław Groszek RSS ALERT    /    Fundacja Polska Bezgotówkowa RSS ALERT    /    płatność kartą RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • abc 2018-05-17 23:44:27
    na pewno inicjatywa ta nie jest lobbowana przez wydawców kart płatniczych

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.114.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.