Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy Amazon może zagrozić biznesom reklamowym Google i Facebooka?

  • Autor: PAP
  • Data: 29-01-2018, 17:22
Czy Amazon może zagrozić biznesom reklamowym Google i Facebooka?
fot. materiały prasowe

Analitycy rynku reklamy, podobnie jak agencje marketingowe, coraz częściej zwracają uwagę na rosnący potencjał Amazona, który może zagrozić wkrótce duopolowi Google i Facebooka, kontrolującemu biznes reklamowy - poinformował dziennik "Wall Street Journal".

Udział Amazona w rynku reklamy przez ostatnie 10 lat działalności nie był zbyt duży, zarówno pod względem przychodów, jak i oddziaływania na branżę - zwraca uwagę "WSJ". Sytuacja zaczęła ulegać zmianie na korzyść giganta handlu elektronicznego dopiero ostatnio.

Jak wskazuje gazeta, jednym z punktów zwrotnych był czerwiec ubiegłego roku, kiedy to podczas dorocznego spotkania potentata branży reklamowej, spółki WPP, jej szef Martin Sorrell stwierdził, że "Amazon zrewolucjonizował wiele dziedzin" i podzielił się ze swoimi współpracownikami prognozą, iż jego firma do końca 2017 roku na powierzchnię reklamową nabywaną od Amazona wyda ponad 200 mln dolarów.

Amazon tymczasem działalności na rynku sprzedaży reklamy nie traktuje jako oddzielnego biznesu, ale jak twierdzi analityk J. P. Morgan, Doug Anmuth, biznes ten przyniósł Amazonowi w ubiegłym roku ponad 2,8 mld dolarów zysku. To niewiele w porównaniu z Google, które w 2017 roku zarobiło na reklamie 73 mld dolarów. Anmuth przewiduje jednak, że do 2019 roku Amazon podwoi swoje przychody, osiągając 6,6 mld dolarów przychodów z reklam.

Sukcesy Amazona na rynku reklamowym wypływają bezpośrednio z przetwarzanych przez tę firmę danych dotyczących jej obrotów w handlu - zauważa "WSJ" dodając, że firmy oferujące dziś usługi skupiają się na przeznaczaniu środków na reklamę cyfrową, na którą wydają sumarycznie więcej, niż na wszystkie formy tradycyjnej reklamy (na przykład - w telewizji czy prasie) razem wzięte.

Model biznesowy Google opiera się na przekonaniu, że klient poszukujący określonych towarów w internecie jest skłonny do kliknięcia w sponsorowany link prowadzący do strony, gdzie może je kupić. Obecnie Google dysponuje niezwykle bogatą biblioteką danych związanych z historią wyszukiwania użytkowników popularnej wyszukiwarki. Facebook z kolei pozwala na kombinację całego szeregu danych o swoich użytkownikach - od informacji demograficznych, skończywszy na danych dotyczących miejsc, w których spędzają oni wakacje bądź najchętniej zamawiają jedzenie na wynos.

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 501) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.