Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy handel detaliczny czeka prawdziwa wojna cenowa?

  • Autor: Puls Biznesu, Wp.pl
  • Data: 08-07-2013, 10:11
Czy handel detaliczny czeka prawdziwa wojna cenowa?

Tesco i Intermarche ruszyły z kampanią cięcia cen i trwałych obniżek w sklepach. Chcą zbudować korzystny wizerunek cenowy, który posiadają już dyskonty. Jednak ta rywalizacja może wkrótce przerodzić się w prawdziwą wojnę - podaje Puls Biznesu.

Jak przypomina Puls Biznesu, ubiegły rok w sieciach handlowych upłynął pod znakiem promowania „jakości, „świeżości" i „polskości" produktów, a prym wiodły Biedronka i Lidl, starając się przyciągnąć klientów z zasobniejszym portfelem. Teraz supermarkety i hipermarkety tną ceny, by zawalczyć o oszczędnych klientów.

Serwis Wp.pl zauważa, że wakacyjne akcje promocyjne to już kolejny akt wojny cenowej, jaką wypowiedziały sobie największe sieci handlowe na początku roku. Kilka miesięcy temu Auchan, Carrefour, Tesco i Żabka oficjalnie poinformowały, że zamierzają agresywnie walczyć o klientów, mocno obniżając ceny.

Jak podawali przedstawiciele Tesco, sieć nie ma zamiaru oddawać pola konkurencji. Z kolei Jean Anthoine, szef Carrefoura w Polsce przyznawał, że należące do Francuzów sklepy odczuwają skutki powolnienia gospodarczego. Zapowiadał, że w 2013 roku Carrefour będzie realizował strategię bardzo agresywnej polityki cenowej. Swoją politykę cenową zrewidowała Żabka. Jej małe sklepy osiedlowe obniżyły ceny średnio o 15 proc. Sieć renegocjowała umowy z dostawcami, ograniczyła asortyment - przypomina Wp.pl.

Auchan najwcześniej zasygnalizował zmiany. Jesienią ubiegłego roku zapowiedział, że zamierza walczyć z Lidlem i Biedronką o pozycję najtańszej sieci na rynku - czytamy w Wp.pl.

Eksperci pytani przez Puls Biznesu oceniają, że podobnych ruchów cenowych można oczekiwać od innych sieci, które mają niekorzystny wizerunek cenowy i walczą z presją spadających obrotów. Wśród nich raczej nie znajdą się Kaufland czy Auchan, które przewodzą w rankingach tanich koszyków. Jednak wiele może zmienić się po przejęciu sieci Real przez Auchan. Będzie to oznaczało kolejną falę walki o klienta i wojenka może przerodzić się w prawdziwa wojnę cenową - czytamy w Pulsie Biznesu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wasyl 09-07-2013, 21:45:
a niech wojują i tak w tesco nikt nie kupuje
  • prawie emeryt 09-07-2013, 10:54:
A czy ta wojenka nie doprowadzi do niskiej jakości towarów ?
Moja Babcia, która urodziła się jeszcze przed I wojna światową (1898 rok) często mi mówiła przysłowie : " Za tanie pieniądze to psi mięso jedzą" . Miała na wsi dwa sklepy ( oprócz gospodarstwa rolnego ) i też mi opowiadała jak zawsze mówiła Klientom, że " Biednego nie stać na tani towar " ( czytaj kiepskiej jakości ). I żyła 94 lata więc i doświadczenie życiowe miała.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH