Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy handel detaliczny czeka prawdziwa wojna cenowa?

  • Autor: Puls Biznesu, Wp.pl
  • Data: 08-07-2013, 10:11
Czy handel detaliczny czeka prawdziwa wojna cenowa?

Tesco i Intermarche ruszyły z kampanią cięcia cen i trwałych obniżek w sklepach. Chcą zbudować korzystny wizerunek cenowy, który posiadają już dyskonty. Jednak ta rywalizacja może wkrótce przerodzić się w prawdziwą wojnę - podaje Puls Biznesu.

Jak przypomina Puls Biznesu, ubiegły rok w sieciach handlowych upłynął pod znakiem promowania „jakości, „świeżości" i „polskości" produktów, a prym wiodły Biedronka i Lidl, starając się przyciągnąć klientów z zasobniejszym portfelem. Teraz supermarkety i hipermarkety tną ceny, by zawalczyć o oszczędnych klientów.

Serwis Wp.pl zauważa, że wakacyjne akcje promocyjne to już kolejny akt wojny cenowej, jaką wypowiedziały sobie największe sieci handlowe na początku roku. Kilka miesięcy temu Auchan, Carrefour, Tesco i Żabka oficjalnie poinformowały, że zamierzają agresywnie walczyć o klientów, mocno obniżając ceny.

Jak podawali przedstawiciele Tesco, sieć nie ma zamiaru oddawać pola konkurencji. Z kolei Jean Anthoine, szef Carrefoura w Polsce przyznawał, że należące do Francuzów sklepy odczuwają skutki powolnienia gospodarczego. Zapowiadał, że w 2013 roku Carrefour będzie realizował strategię bardzo agresywnej polityki cenowej. Swoją politykę cenową zrewidowała Żabka. Jej małe sklepy osiedlowe obniżyły ceny średnio o 15 proc. Sieć renegocjowała umowy z dostawcami, ograniczyła asortyment - przypomina Wp.pl.

Auchan najwcześniej zasygnalizował zmiany. Jesienią ubiegłego roku zapowiedział, że zamierza walczyć z Lidlem i Biedronką o pozycję najtańszej sieci na rynku - czytamy w Wp.pl.

Eksperci pytani przez Puls Biznesu oceniają, że podobnych ruchów cenowych można oczekiwać od innych sieci, które mają niekorzystny wizerunek cenowy i walczą z presją spadających obrotów. Wśród nich raczej nie znajdą się Kaufland czy Auchan, które przewodzą w rankingach tanich koszyków. Jednak wiele może zmienić się po przejęciu sieci Real przez Auchan. Będzie to oznaczało kolejną falę walki o klienta i wojenka może przerodzić się w prawdziwa wojnę cenową - czytamy w Pulsie Biznesu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wasyl 09-07-2013, 21:45:
a niech wojują i tak w tesco nikt nie kupuje
  • prawie emeryt 09-07-2013, 10:54:
A czy ta wojenka nie doprowadzi do niskiej jakości towarów ?
Moja Babcia, która urodziła się jeszcze przed I wojna światową (1898 rok) często mi mówiła przysłowie : " Za tanie pieniądze to psi mięso jedzą" . Miała na wsi dwa sklepy ( oprócz gospodarstwa rolnego ) i też mi opowiadała jak zawsze mówiła Klientom, że " Biednego nie stać na tani towar " ( czytaj kiepskiej jakości ). I żyła 94 lata więc i doświadczenie życiowe miała.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.