Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy na stacjach paliw powstanie nowy kanał sprzedaży niedzielnej?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-12-2017, 10:12
Czy na stacjach paliw powstanie nowy kanał sprzedaży niedzielnej?
Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego. Fot. PTWP

Wiadomo już, że handel niedzielno-świąteczny będzie co do zasady zakazany. Warto jednak poświęcić nieco uwagi jednemu z trzydziestu wyjątków - „dyspensie" dla stacji paliwowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

- Biorąc pod uwagę powszechną obecność stacji paliwowych, ich zróżnicowanie i usytuowanie, można domniemywać ciekawe zjawiska. Stacje są zróżnicowane co do własności i form integracji: od indywidualnej firmy rodzinnej, poprzez obiekt zintegrowany we franczyzie i średniej wielkości firmę lokalną do wielkiej korporacyjnej spółki akcyjnej kapitału krajowego i zagranicznego. Różni je też wielkość obiektów handlowych i oferowany asortyment - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

Dodaje, że wszyscy zauważą otwierającą się szansę niedzielną, ale każdy uczyni to w inny sposób. - Inaczej zareaguje wielka korporacja odnajdująca w zakazie szansę na powiększenie spectrum handlowego w zakresie „nie paliwowym”, a inaczej mała stacja próbująca do obciążonego różnego rodzaju podatkami i narzutami paliwa dołożyć coś, co podniesie jej zdolność do przetrwania na rynku. Wspólnym mianownikiem będzie jednak podciągnięcie rentowności, a to silna motywacja dla nieźle rozwijającej się sprzedaży na stacjach paliw - tłumaczy ekspert.

Jego zdaniem powstaje szansa na wzmocnienie kanału dystrybucji uzupełniającej, czyli sprzedaży niedzielnej. - Nie należy łudzić się, że przy stacjach paliwowych zaczną powstawać supermarkety – nie warto byłoby czynić tak dla prosperity jednego dnia w tygodniu i kilku świąt. Kanał ten będzie mieć cechy uzupełniające, bliskie misji formatu convenience. Zmienią się jedynie jego parametry funkcjonalne w „ten dzień”, chociaż próba wejścia do głównego nurtu handlu nie zostanie raczej podjęta. Zostałaby - moim zdaniem - szybko okiełznana przez bardzo konkurencyjny rynek „pozastacyjny” - mówi Faliński.

- Z drugiej strony nie można wykluczyć zmiany polityki cenowo-ofertowej w sklepach na stacjach paliwowych, aby korzystając z okazji spróbować poszerzyć ilość i strukturę sprzedaży w tych placówkach przez cały tydzień. Rewolucji z tego nie będzie, ale powstanie przyzwyczajenie do częstszego robienia tu zakupów pewnego typu. Sprzyja temu skala, gdyż stacji mamy w Polsce ok. 7000, z czego przynajmniej połowa to obiekty duże, z aneksami handlowymi, czy wręcz sklepami - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 184) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.