Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy na stacjach paliw powstanie nowy kanał sprzedaży niedzielnej?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-12-2017, 10:12
Czy na stacjach paliw powstanie nowy kanał sprzedaży niedzielnej?
Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego. Fot. PTWP

Wiadomo już, że handel niedzielno-świąteczny będzie co do zasady zakazany. Warto jednak poświęcić nieco uwagi jednemu z trzydziestu wyjątków - „dyspensie" dla stacji paliwowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

- Biorąc pod uwagę powszechną obecność stacji paliwowych, ich zróżnicowanie i usytuowanie, można domniemywać ciekawe zjawiska. Stacje są zróżnicowane co do własności i form integracji: od indywidualnej firmy rodzinnej, poprzez obiekt zintegrowany we franczyzie i średniej wielkości firmę lokalną do wielkiej korporacyjnej spółki akcyjnej kapitału krajowego i zagranicznego. Różni je też wielkość obiektów handlowych i oferowany asortyment - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

Dodaje, że wszyscy zauważą otwierającą się szansę niedzielną, ale każdy uczyni to w inny sposób. - Inaczej zareaguje wielka korporacja odnajdująca w zakazie szansę na powiększenie spectrum handlowego w zakresie „nie paliwowym”, a inaczej mała stacja próbująca do obciążonego różnego rodzaju podatkami i narzutami paliwa dołożyć coś, co podniesie jej zdolność do przetrwania na rynku. Wspólnym mianownikiem będzie jednak podciągnięcie rentowności, a to silna motywacja dla nieźle rozwijającej się sprzedaży na stacjach paliw - tłumaczy ekspert.

Jego zdaniem powstaje szansa na wzmocnienie kanału dystrybucji uzupełniającej, czyli sprzedaży niedzielnej. - Nie należy łudzić się, że przy stacjach paliwowych zaczną powstawać supermarkety – nie warto byłoby czynić tak dla prosperity jednego dnia w tygodniu i kilku świąt. Kanał ten będzie mieć cechy uzupełniające, bliskie misji formatu convenience. Zmienią się jedynie jego parametry funkcjonalne w „ten dzień”, chociaż próba wejścia do głównego nurtu handlu nie zostanie raczej podjęta. Zostałaby - moim zdaniem - szybko okiełznana przez bardzo konkurencyjny rynek „pozastacyjny” - mówi Faliński.

- Z drugiej strony nie można wykluczyć zmiany polityki cenowo-ofertowej w sklepach na stacjach paliwowych, aby korzystając z okazji spróbować poszerzyć ilość i strukturę sprzedaży w tych placówkach przez cały tydzień. Rewolucji z tego nie będzie, ale powstanie przyzwyczajenie do częstszego robienia tu zakupów pewnego typu. Sprzyja temu skala, gdyż stacji mamy w Polsce ok. 7000, z czego przynajmniej połowa to obiekty duże, z aneksami handlowymi, czy wręcz sklepami - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH