REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czy producentom opłaca się kierować swoją ofertę do homoseksualistów?

  • Autor: Marketing&More
  • Data: 12-06-2008, 16:10

Do tematu "marki gejowskie" znane koncerny w Polsce podchodzą jak pies do jeża. Na wieść, że ich brand zwyciężył w naszym rankingu na ulubione marki gejów, zapada zwykle chwila ciszy - pisze magazyn Marketing&More.

REKLAMA

Nienawidzę pedałów. Jestem nietypowym gejem. W ogóle nie utrzymuję kontaktów ze środowiskiem homoseksualnym. Traktuję je wyłącznie instrumentalnie, znaczy wchodzę w nie wtedy, kiedy chcę się wyr ć. Tylko i wyłącznie - tak swe credo wyznaje "Marketing & more" Tomasz Jacyków. Stylista podkreśla, że nie przyjaźni się z gejami i nie chodzi na imprezy gejowskie. Generalnie ma to w nosie. - Jestem absolutnie niezależną jednostką aspołeczną - kwituje. Homosumenci bywają tak samo kapryśni oraz nieprzewidywalni jak Jacyków. "Marketing & more" zbadał w sondażu, jakie są ich ulubione brandy.

Zwycięstwo w naszym rankingu nie dla wszystkich jest powodem do chluby. Milczenie, potok frazesów, blokada informacyjna - to najczęstsze reakcje. - Nie komentuję. Przyznam, że pierwszy raz mi się to zdarza na moim stanowisku. Dziwna sytuacja: część pochwali taki wybór, ale część się obrazi - twierdzi Leszek Kempiński, PR manager Kulczyk Tradex, polskiego przedstawiciela Audi. W tym tonie wypowiada się też Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP Orange. - W żaden sposób nie będziemy komentować wyników. Mogę jedynie powiedzieć, że w żaden sposób nie dzielimy naszych klientów ze względu na rasę, płeć lub orientację seksualną - podkreśla.

Niektórzy laureaci nie wiedzą, czy śmiać się, czy płakać. Marta Czartoryska, dyrektor marketingu Onet.pl, mówi: - Ten wynik ani nas cieszy, ani smuci.

Przedstawiciele polskich firm wiją się, próbując dyplomatycznych wygibasów w tłumaczeniu, czemu ich produkty podobają się homoseksualistom. Na ogół zwycięzcy poszczególnych kategorii kryją się za fasadą nic nieznaczących formułek oraz uciekają od konkretnych komentarzy. Dziwi to tym bardziej, że zwykle przy konkretnych reklamach i produktach ochoczo i precyzyjnie wskazują target. Szczególnie gdy przodują w rankingach popularności. - Wszyscy nasi słuchacze są dla nas ważni, bez względu na preferencje jakiegokolwiek rodzaju. Słucha nas ponad 8,7 mln Polaków, co oznacza, że trafiamy w gusta społeczeństwa. Cieszy nas każde zwycięstwo w rankingach potwierdzające, że jesteśmy ulubionym radiem w Polsce - słyszymy od Magdaleny Olejnik, specjalistki ds. PR grupy Broker FM, właściciela RMF FM. Czartoryska z Onetu wypowiada się w podobnym tonie: - Nasz portal nie określa swych sympatii, jest neutralny i wiarygodny. Może dlatego geje, wchodząc na Onet, czują się bezpiecznie?

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Internauta 13-06-2008, 15:45:
Reklama dla gejów w polsce jest znikoma, żeby nie powiedzieć żadna. Większość wielkich koncernów boi się mówić o tej grupie społecznej bojąc się negatywnego stosunku ze strony "klientów", którzy brzydzą się gejami.
Jeśli chodzi o samych gejów czy lesbijki, to większość z nas wybiera markowe i solidne produkty, które są z wyższej pułki. Nie ma się co dziwić bo zwracamy uwagę na detale, czyli to co nosimy, czym jeździmy, jak się ubieramy, jaki posiadamy telefon itp.
W przeciwieństwie do Polski w innych krajach stawia się właśnie na reklamę dla gejów. Jakby nie patrzeć to właśnie geje są bardziej zamożni niż reszta społeczeństwa i to oni są w stanie wydać więcej kasy na to co chcą mieć, czyli towar ekskluzywny.
Moim zdaniem firmy, które wygrały w rankingu nie powinny się czuć w jakiś sposób niedowartościowane czy urażone. Wręcz przeciwnie, powinny uważa, że ich produkt czy marka jest solidny/profesjonalny.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH