REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czy to czas na zmiany wśród najemców centrów handlowych?

  • Autor: portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 25-03-2015, 17:49
Czy to czas na zmiany wśród najemców centrów handlowych?

Struktura branżowa najemców polskich centrów handlowych nie zmienia się znacząco, ale zachodzą jednak zmiany w innych obszarach takie jak rosnąca popularność sprzedaży wielokanałowej „omnichannel" czy nowe formy zagospodarowania przestrzeni handlowych w galeriach.

REKLAMA

Firma doradcza Colliers International we współpracy z PRCH Retail Research Forum przeprowadziła pod koniec 2014 r. analizę najemców centrów handlowych zlokalizowanych w 15 największych polskich miastach. Badanie objęło trzy główne formaty handlowe: tradycyjne centra handlowe, parki handlowe i centra wyprzedażowe.

- Po przeprowadzeniu analizy struktury branżowej najemców w poszczególnych formatach handlowych nie stwierdziliśmy większych zmian w stosunku do lat ubiegłych. Najbardziej zróżnicowaną ofertę znajdziemy w tradycyjnych centrach handlowych, a dominującą branżą w tym formacie, podobnie jak w przypadku centrów wyprzedażowych pozostaje moda. Natomiast w parkach handlowych nadal najwięcej jest sklepów oferujących artykuły wyposażenia wnętrz - mówi Agnieszka Luścińska, analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Podobnie jak w latach ubiegłych, w minionym roku w Polsce zadebiutowało blisko 40 zagranicznych marek takich, jak Avon Studio, Kipling, Imaginarium czy Adidas NEO. Świadczy to o utrzymującej się atrakcyjności polskiego rynku.

Większość debiutantów wybrała Warszawę na lokalizację swojego pierwszego sklepu. Struktura nowych marek różniła się jednak nieco od odnotowanej w 2013 r. W minionym roku pojawiło się mniej marek luksusowych. Oprócz debiutów w branży mody na rynek weszło kilka sieci z kategorii zdrowie i uroda, podczas gdy w roku poprzednim na drugim miejscu po modzie znalazły się artykuły dla dzieci.

- Największą grupę pośród nowych marek, które zadebiutowały na rynku w minionym roku stanowili przedstawiciele sieci amerykańskich, włoskich oraz francuskich. Wśród nowych otwarć dominowała branża modowa oraz zdrowie i uroda. Niezmiennie od kilku lat, pierwszą lokalizacją w Polsce najczęściej wybieraną przez zagraniczne sieci jest Warszawa, gdzie debiutowało prawie 60% nowych marek - mówi Radosław Knap, dyrektor operacyjny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

W 2015 r. oczekiwane jest wejście kolejnych zagranicznych sieci takich jak francuska marka odzieżowa Kiabi czy czeskie Sportisimo i Gate.

Wraz z rozwojem sektora e-commerce, sieci handlowe budują strategie sprzedaży wielokanałowej tzw. „omnichannel". Dobrym przykładem jest wspomniana sieć Avon, która prowadzi sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem aż trzech kanałów - bezpośrednio, w sklepie internetowym oraz od 2014 r. również w pierwszym w Europie stacjonarnym salonie Avon Studio w Złotych Tarasach w Warszawie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH