Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Czym e-commerce kusi polskiego konsumenta?

E-commerce kusi polskiego konsumenta przede wszystkim ceną. Zjawisko tzw. odwróconego ROPO, tj. sprawdzania cen w sklepach online podczas oglądania ich w sklepie tradycyjnym zyskuje na popularności. W badaniu Agencji Freebee „Quo Vadis polski konsumencie?” praktykę porównywania cen zadeklarowało ponad 75% ankietowanych.

Czym e-commerce kusi polskiego konsumenta?
Fot. shutterstock

Trwający od prawie 20 lat rozwój ecommerce znacząco zmienił zasady panujące na rynku. Sklepy tradycyjne mają jednak nad sklepami internetowymi bardzo istotną przewagę – produkty sprzedawane stacjonarnie, są w zasięgu ręki konsumenta. Możliwość dotknięcia towaru, w momencie podejmowania decyzji o wyborze pomiędzy sklepem stacjonarnym a internetowym jest istotna dla 42% polskich konsumentów, natomiast możliwość zobaczenia towaru na żywo przed dokonaniem transakcji docenia 39% - wynika z raportu Agencji Freebee „Quo Vadis polski konsumencie?”.

Zaletą sklepów online jest dostępność towaru dla każdego użytkownika internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania i oferty lokalnych sklepów stacjonarnych. Jest to ważny argument przemawiający za korzystaniem z e-commerce, zwłaszcza dla mieszkańców małych miejscowości.

Z drugiej jednak strony, istnieje duża rzesza konsumentów, których niecierpliwość i niechęć do oczekiwania na przesyłkę skłania do wyboru sklepów tradycyjnych. Taki pogląd zadeklarowało aż 40% badanych przez Agencję Freebee. Prawdopodobnie rozwój technologii, takich jak np. drony dostarczające przesyłki bezpośrednio do zamawiającego (takie technologie testuje coraz więcej dużych podmiotów e-commerce, jak choćby światowy gigant – Amazon), w najbliższym czasie mogą znacząco ograniczyć ten problem.

Czym zatem e-commerce kusi polskiego konsumenta? Przede wszystkim ceną. Zjawisko tzw. odwróconego ROPO, tj. sprawdzania cen w sklepach online podczas oglądania ich w sklepie tradycyjnym zyskuje na popularności, przypomnijmy, że w badaniu Agencji Freebee, praktykę porównywania cen zadeklarowało ponad 75% ankietowanych. Z kolei aż 70% kupujących online, twierdzi, że wybór sklepu internetowego zależy przede wszystkim od ceny.  Nie bez znaczenia jest tu również szeroki asortyment produktów dostępnych online – ma to szczególne znaczenie w przypadku konsumentów mieszkających w mniejszych miejscowościach, w których oferta lokalnych sklepów stacjonarnych jest ograniczone. Jest to także motywacja dla bardziej wymagającego, świadomego konsumenta poszukującego produktów niszowych.

Polacy kupujący w internecie zdają się być znacznie bardziej rozważni – podobnie jak klienci sklepów stacjonarnych, biorą pod uwagę rekomendacje innych – ok. 30% z nich decyduje się na wybranie konkretnego sklepu na podstawie rekomendacji płynących ze strony znajomych w social media, serwisów z recenzjami czy internetowych liderów opinii (np. blogerów czy vlogerów). Dla około 1/4 ankietowanych, bardzo ważny jest również aspekt związany z interfejsem sklepu – łatwość nawigacji po stronie internetowej jest dla nich kluczowym czynnikiem wpływającym na finalizację transakcji - podają autorzy raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Freebee RSS ALERT    /    Agencja Freebee RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.