Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Döhler: 6 mega trendów konsumenckich kształtuje dzisiaj rynek żywności i napojów

- Motorem napędowym rozwoju wszelkich innowacji na rynku produktów spożywczych jest  dzisiaj 6 mega trendów konsumenckich. W efekcie swojego synergicznego oddziaływania wyraźnie kształtują one aktualną ofertę produktową na rynku FMCG - powiedział E. Pereira Head of BU Flavours& FCHN podczas Innowacyjnych Warsztatów dla branży spożywczej organizowanych przez firmę Döhler Polska.

Döhler: 6 mega trendów konsumenckich kształtuje dzisiaj rynek żywności i napojów
fot. shutterstock.com

Jednym z dominujących trendów wpływających na rynek produktów spożywczych jest dzisiaj zdaniem firmy Döhler naturalność i zrównoważony rozwój (Naturalness & Sustainability).

– Od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą potrzebę powrotu do tego co naturalne i proste. Konsumenci oczekują pełnej transparentności i czystej etykiety. Doceniają produkty oparte na formule clean&clear label, co oznacza, że skład produktów winien być coraz krótszy, a informacje podane w możliwie przejrzysty sposób. Współczesny konsument to osoba dociekająca, pytająca o pochodzenie nabywanego produktu, jego skład, metody produkcji czy wreszcie społeczną odpowiedzialność producenta – podkreślał E. Pereira podczas warsztatów innowacyjnych.

Drugim wskazanym trendem  wpływającym na dzisiejszy kształt rynku spożywczego jest zdrowie (Health&Nutrition).

– Przybywa konsumentów, którzy żywność traktują jako długoterminową inwestycję w zdrowie i młody wygląd. Niemal w każdej kategorii branży spożywczej można dzisiaj znaleźć nowości produktowe, których twórcy skupili się na wzmocnieniu właściwości prozdrowotnych. W dużym uproszczeniu trend produktów prozdrowotnych realizowany jest dzisiaj głównie poprzez formułę free from, czyli eliminację z receptury niepożądanych składników, takich jak cukier, gluten czy laktozę bądź poprzez dodatek składników powszechnie oczekiwanych np. witaminy, minerały, białko, ekstrakty roślinne, czy wreszcie superfoods. Przewidujemy, że w kolejnych latach  producenci będą kładli coraz większy nacisk na innowacje, dążąc do zwiększenia wartości dodanej w produktach spożywczych – mówił Head of BU Flavours & FCHN Döhler.

Kolejnym wskazanym trendem jest Multisensory Experience. Pereria zwrócił uwagę na szczególną rolę zmysłu smaku, węchu czy wzroku w percepcji jakości sensorycznej produktów spożywczych. Podkreślił także, iż poszukiwanie innowacji powinno odbywać się dzisiaj nie tylko w zakresie smaku, ale także w obszarze samej formuły produktu. - Dzisiaj chcemy odbierać produkty spożywcze wszystkimi zmysłami. Doświadczenia wielozmysłowego nie da się osiągnąć jednym składnikiem. To połączenie aromatu z barwą i teksturą produktu. Obserwujemy rosnącą liczbę nowych produktów spożywczych bazujących na trendzie łączenia różnych tekstur składników - głównie chrupiących z kremowymi lub chrupiących z płynnymi– mówił przedstawiciel Döhler.

więcej informacji:

Döhler Polska RSS ALERT    /    żywność convenience RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    trendy prozdrowotne RSS ALERT    /    cyfryzacja RSS ALERT    /    digitalizacja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.230.84.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.