Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Döhler: 6 mega trendów konsumenckich kształtuje dzisiaj rynek żywności i napojów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-07-2017, 11:01
Döhler: 6 mega trendów konsumenckich kształtuje dzisiaj rynek żywności i napojów
fot. shutterstock.com

- Motorem napędowym rozwoju wszelkich innowacji na rynku produktów spożywczych jest  dzisiaj 6 mega trendów konsumenckich. W efekcie swojego synergicznego oddziaływania wyraźnie kształtują one aktualną ofertę produktową na rynku FMCG - powiedział E. Pereira Head of BU Flavours& FCHN podczas Innowacyjnych Warsztatów dla branży spożywczej organizowanych przez firmę Döhler Polska.

Jednym z dominujących trendów wpływających na rynek produktów spożywczych jest dzisiaj zdaniem firmy Döhler naturalność i zrównoważony rozwój (Naturalness & Sustainability).

– Od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą potrzebę powrotu do tego co naturalne i proste. Konsumenci oczekują pełnej transparentności i czystej etykiety. Doceniają produkty oparte na formule clean&clear label, co oznacza, że skład produktów winien być coraz krótszy, a informacje podane w możliwie przejrzysty sposób. Współczesny konsument to osoba dociekająca, pytająca o pochodzenie nabywanego produktu, jego skład, metody produkcji czy wreszcie społeczną odpowiedzialność producenta – podkreślał E. Pereira podczas warsztatów innowacyjnych.

Drugim wskazanym trendem  wpływającym na dzisiejszy kształt rynku spożywczego jest zdrowie (Health&Nutrition).

– Przybywa konsumentów, którzy żywność traktują jako długoterminową inwestycję w zdrowie i młody wygląd. Niemal w każdej kategorii branży spożywczej można dzisiaj znaleźć nowości produktowe, których twórcy skupili się na wzmocnieniu właściwości prozdrowotnych. W dużym uproszczeniu trend produktów prozdrowotnych realizowany jest dzisiaj głównie poprzez formułę free from, czyli eliminację z receptury niepożądanych składników, takich jak cukier, gluten czy laktozę bądź poprzez dodatek składników powszechnie oczekiwanych np. witaminy, minerały, białko, ekstrakty roślinne, czy wreszcie superfoods. Przewidujemy, że w kolejnych latach  producenci będą kładli coraz większy nacisk na innowacje, dążąc do zwiększenia wartości dodanej w produktach spożywczych – mówił Head of BU Flavours & FCHN Döhler.

Kolejnym wskazanym trendem jest Multisensory Experience. Pereria zwrócił uwagę na szczególną rolę zmysłu smaku, węchu czy wzroku w percepcji jakości sensorycznej produktów spożywczych. Podkreślił także, iż poszukiwanie innowacji powinno odbywać się dzisiaj nie tylko w zakresie smaku, ale także w obszarze samej formuły produktu. - Dzisiaj chcemy odbierać produkty spożywcze wszystkimi zmysłami. Doświadczenia wielozmysłowego nie da się osiągnąć jednym składnikiem. To połączenie aromatu z barwą i teksturą produktu. Obserwujemy rosnącą liczbę nowych produktów spożywczych bazujących na trendzie łączenia różnych tekstur składników - głównie chrupiących z kremowymi lub chrupiących z płynnymi– mówił przedstawiciel Döhler.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH