Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Döhler: 6 mega trendów konsumenckich kształtuje dzisiaj rynek żywności i napojów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-07-2017, 11:01
Döhler: 6 mega trendów konsumenckich kształtuje dzisiaj rynek żywności i napojów
fot. shutterstock.com

- Motorem napędowym rozwoju wszelkich innowacji na rynku produktów spożywczych jest  dzisiaj 6 mega trendów konsumenckich. W efekcie swojego synergicznego oddziaływania wyraźnie kształtują one aktualną ofertę produktową na rynku FMCG - powiedział E. Pereira Head of BU Flavours& FCHN podczas Innowacyjnych Warsztatów dla branży spożywczej organizowanych przez firmę Döhler Polska.

Jednym z dominujących trendów wpływających na rynek produktów spożywczych jest dzisiaj zdaniem firmy Döhler naturalność i zrównoważony rozwój (Naturalness & Sustainability).

– Od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą potrzebę powrotu do tego co naturalne i proste. Konsumenci oczekują pełnej transparentności i czystej etykiety. Doceniają produkty oparte na formule clean&clear label, co oznacza, że skład produktów winien być coraz krótszy, a informacje podane w możliwie przejrzysty sposób. Współczesny konsument to osoba dociekająca, pytająca o pochodzenie nabywanego produktu, jego skład, metody produkcji czy wreszcie społeczną odpowiedzialność producenta – podkreślał E. Pereira podczas warsztatów innowacyjnych.

Drugim wskazanym trendem  wpływającym na dzisiejszy kształt rynku spożywczego jest zdrowie (Health&Nutrition).

– Przybywa konsumentów, którzy żywność traktują jako długoterminową inwestycję w zdrowie i młody wygląd. Niemal w każdej kategorii branży spożywczej można dzisiaj znaleźć nowości produktowe, których twórcy skupili się na wzmocnieniu właściwości prozdrowotnych. W dużym uproszczeniu trend produktów prozdrowotnych realizowany jest dzisiaj głównie poprzez formułę free from, czyli eliminację z receptury niepożądanych składników, takich jak cukier, gluten czy laktozę bądź poprzez dodatek składników powszechnie oczekiwanych np. witaminy, minerały, białko, ekstrakty roślinne, czy wreszcie superfoods. Przewidujemy, że w kolejnych latach  producenci będą kładli coraz większy nacisk na innowacje, dążąc do zwiększenia wartości dodanej w produktach spożywczych – mówił Head of BU Flavours & FCHN Döhler.

Kolejnym wskazanym trendem jest Multisensory Experience. Pereria zwrócił uwagę na szczególną rolę zmysłu smaku, węchu czy wzroku w percepcji jakości sensorycznej produktów spożywczych. Podkreślił także, iż poszukiwanie innowacji powinno odbywać się dzisiaj nie tylko w zakresie smaku, ale także w obszarze samej formuły produktu. - Dzisiaj chcemy odbierać produkty spożywcze wszystkimi zmysłami. Doświadczenia wielozmysłowego nie da się osiągnąć jednym składnikiem. To połączenie aromatu z barwą i teksturą produktu. Obserwujemy rosnącą liczbę nowych produktów spożywczych bazujących na trendzie łączenia różnych tekstur składników - głównie chrupiących z kremowymi lub chrupiących z płynnymi– mówił przedstawiciel Döhler.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 936) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH