Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i Stokrotki - przeczytaj wywiad

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 04-12-2013, 11:21
Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i Stokrotki - przeczytaj wywiad
Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i spółki Stokrotka. Fot. PTWP

Przeczytaj wywiad z prezesem Emperii oraz Stokrotki Dariuszem Kalinowskim, który w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o procesie rebrandingu i remodelindu sieci, a także ujawnia szczegóły planowanej oferty dla franczyzobiorców.

Jak przebiega proces rebrandingu sieci Stokrotka?

Najpierw chciałbym zaznaczyć, że czym innym jest proces rebrandingu, czyli zmiany logo Stokrotek na nowy, a czym innym proces remodelingu, czyli między innymi zmiany wystroju wnętrza. Rebranding sklepów ma zakończyć się w drugim kwartale przyszłego roku.

Staramy się zrobić w tym roku jak najwięcej, ale ze względów pogodowych niektóre rzeczy są trudne do wykonania, bo np. podwieszenie nowego loga wymaga podmalowania elewacji, a warunki atmosferyczne nie pozwalają na to. W takich przypadkach sklepy będą podlegały rebrandingowi na wiosnę.

W ramach procesu rebrandingu, także wszystkie Delimy mają zostać zmienione na Stokrotki. Ten proces jest już na ukończeniu, większość Delim ma już logo Stokrotek.

Skąd taka decyzja?

Koncentrujemy się na supermarkecie Stokrotka. Delima to dziś dla nas taka Stokrotka z trochę szerszym asortymentem. Inwestujemy sporo w brand, postrzeganie marki, w promocje, obecność w mediach. Delimy z kolei były zbyt małym konceptem na to, by mieć odpowiednie wsparcie marketingowe. Widać, że decyzja o zamianie była słuszna, bo każda Delima, zaraz po przewieszeniu logo Stokrotki i podpięciu pod komunikację, która jest w Stokrotce, zwiększyła natychmiast swoje wyniki.

Jaka to była skala wzrostu obrotów?

W zależności od lokalizacji, do kilkunastu procent. Pamiętajmy jednak, że była to niska baza. Nie przypadkowo utworzyliśmy na Delimy rezerwy kilkudziesięciu mln zł. Gdyby to były sklepy świetnie zarabiające, nie tworzylibyśmy rezerwy. Takie sklepy znacznie łatwiej jest poprawiać.

Czy spółka planuje remodeling wszystkich sklepów sieci na nowy wzór?

Realnie raczej nie przerobimy 200 sklepów na nowy model. Jeśli uruchomiliśmy w zeszłym roku sklep, to nie będziemy go przebudowywać. Jednak mamy też sklepy, które są starsze, mają np. 10 lat i wymagają odświeżenia. W takim przypadku, przy odświeżaniu tych sklepów, wejdą one w koncept remodelingu. Ponadto, uruchamiamy wszystkie nowe sklepy według nowo zaakceptowanej formuły. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak jest ona odbierana i jakie parametry uzyskuje.

Innymi słowy, wszystkie Stokrotki będą miały nowe logo, ale czy wszystkie Stokrotki będą wyglądały tak jak nowo otwierane dzisiaj sklepy? Nie, ale powoli sieć będzie ewoluowała w takim kierunku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH