Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Delikatesy mają strategie na czas kryzysu. Walczą o klienta promując produkty marki własnej

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 28-09-2012, 11:02
Delikatesy mają strategie na czas kryzysu. Walczą o klienta promując produkty marki własnej
Obecnie w asortymencie Food & Joy Almy znajduje się ponad 100 produktów

Dwie czołowe sieci delikatesów rozpoczęły niezależnie od siebie kampanie reklamowe produktów o niższych cenach. Promocja marki własnej sieci Piotr i Paweł oraz nowych produktów Almy pod nazwą Food & Joy pojawiły się już w radiu i prasie. Dzięki tańszym produktom sieci chcą przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż - pisze serwis gazeta.pl.

Obecnie w asortymencie marki własnej jest 250 produktów, a do końca roku chcemy dobić do 300. Ostatnio pojawiła sięnawet karma dla zwierząt. Jak komentuje Błażej Patryn, rzecznik prasowy sieci Piotr i Paweł w pierwszej połowie tego roku marka własna stanowiła 2,5 proc. łącznej sprzedaży, a na koniec roku sieć chce osiągnąć 3 proc.

Obecnie w asortymencie Food & Joy Almy znajduje się ponad 100 produktów, a do końca roku ma ich być ponad 200. Ceny produktów mogą wydawać się atrakcyjne, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że dotychczas w Almie dominowały produkty premium. Dla przykładu sok pomarańczowy Food & Joy kosztuje 1,69 zł, woda mineralna 1,39 zł za butelkę 1,5 litra.

Przedstawiciele sieci delikatesów nie ukrywają, że wprowadzają marki własne głównie w reakcji na spowolnienie gospodarcze i zaciskanie pasa przez Polaków, którzy na zakupach uważnie przyglądają się każdej wydanej złotówce.

Jedną z pierwszych sieci delikatesów, która zdecydowała się wprowadzić artykuły pod marką własną, było Bomi. Właściciele nie ukrywali, że miało to być jednym ze sposobów na poprawę sprzedaży. Niestety, w lipcu zarząd Bomi złożył w sądzie wniosek o ogłoszenie upadłości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jakub 01-10-2012, 13:55:
Z oszołomstwa i niewiedzy. W zachodnich sieciach delikatesowych i nie tylko od groma jest wysokiej jakości produktów pod markami własnymi. Ale po co przekonywać "przeciętnego Polaka", który jedyny co zna to Anglię czy Amerykę i to bardziej z opowieści lub wyjazdów za pracą. Broń Boże, proszę nie traktować tego porównania poważnie, bo mam wielki szacunek do ludzi będących obecnie na emigracji.
Uwarzam po prostu, że marki własne to wynik zachowań konsumenckich, bo co kupować produkt pod marką producenta, skoro można kupić ten sam, produkowany przez niego, tylko o połowę taniej? Polacy nie czytają etykiet, ja zawsze patrzę na producenta produktu pod marką własną, jeśli go nie ma podanego, to nie kupuje.
  • markiwlasne.pl 01-10-2012, 13:27:
Marki własne występują też w segmencie premium - nie rozumiem skąd takie komentarze.
  • Jakub 01-10-2012, 09:58:
Bzdury Pan opowiada, Panie feri. Prawda jest taka, że to właśnie marki własne wiodą prym w sklepach i to nie tylko w Polsce, ale i w Szwajcarii (gdzie blisko połowa produktów na półkach marketów to marki własne), we Włoszech, Niemczech, Czechach czy innych krajach. Polacy mają już dosyć pseudo-wyboru, gdzie 4 producentów robi produkt zbliżony do siebie, coraz gorszy jakościowo i coraz droższy cenowo.
Zresztą jak popatrzeć na marki własne, to już dawno przestały być one synominem kiepścizny bo są takie dla niezamożnych i takie dla bogatych. Po co mam płacić 20 złotych za ten sam produkt z logo producenta, skoro moge go kupić za 10 złotych i będę miał 2??
Problem jakości produktow w Polsce dotyczy zresztą nie tyle marek własnych co ogólnie. Ja uważam, że produkty najlepsze, najlepiej kupować bezpośrednio u producentów, którzy wytwarzają w małych ilościach, tradycyjnie, rzemieślniczo. Czasami są to produkty tańsze niż "markowe" a jakość miażdząco lepsza.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.