Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Deloitte: Rośnie sprzedaż stu największych firm dóbr luksusowych

Wyniki sprzedaży stu największych firm z sektora dóbr luksusowych w minionym roku obrotowym wyniosły 247 mld dol., czyli blisko 11 proc. więcej niż rok wcześniej - podał w raporcie Deloitte. Na pierwszym miejscu jest koncern LVMH, właściciel m.in. marki Louis Vuitton.

Deloitte: Rośnie sprzedaż stu największych firm dóbr luksusowych
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 17-06-2019, 12:05

Firma Deloitte zestawiła wyniki finansowe firm oferujących luksusowe marki w zakończonym 30 czerwca 2018 roku obrotowym.

Jak czytamy w opublikowany w poniedziałek raporcie "Global Powers of Luxury Goods 2019. Bridging the gap between the old and the new", w minionym roku obrotowym wzrost sprzedaży w branży dóbr luksusowych wyniósł 10,8 proc. Rok wcześniej był to zaledwie wzrost o 1 proc. Wartość zysku netto firm z pierwszej setki wzrosła o 9,8 proc. Średnia wartość przychodów przypadająca na spółkę wynosiła 2,47 mld dolarów. Aby znaleźć się w zestawieniu, wystarczyło osiągnąć minimum 218 mln dolarów - wskazał Deloitte.

Z raportu wynika, że w tym roku na liście pojawiło się osiem nowych firm. "Pomimo spowolnienia gospodarczego na głównych rynkach, w tym USA, Chinach i strefie euro, sytuacja sektora dóbr luksusowych jest naprawdę bardzo korzystna. Aż 76 spółek spośród 100 obecnych w rankingu zwiększyło sprzedaż, z czego blisko połowa zanotowała dwucyfrowy wzrost" - wskazał cytowany w komunikacie lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich Deloitte Michał Pieprzny.

W raporcie czytamy, że liderzy umocnili swoją pozycję. Na pierwszym miejscu w TOP 10 znalazła się francuska firma LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, odpowiadająca za takie marki jak Louis Vuitton, Fendi czy Kenzo, która osiągnęła przychody ze sprzedaży netto w wysokości blisko 28 mld dol. przy ponad 17-proc. wzroście. Na drugim miejscu jest amerykańska Estée Lauder Companies Inc. (marki - Estée Lauder, Tom Ford, Jo Malone) z przychodem sięgającym 13,6 mld dol. (wzrost 15,7 proc.). Na 3. pozycji znalazła się szwajcarska Compagnie Financiere Richemont SA (marki - Cartier, Montblanc) osiągając przychód 12,8 mld dol. (3,1 proc.).

Na kolejnych miejscach są: francuska Kering S.A. (Gucci, Yves Saint Laurent) - przychód netto 12,1 mld dol. (wzrost 27,5 proc.); włoska Luxottica Group SpA (Ray-Ban, Oakley) - przychód 10,3 mld dol. (0,8 proc.); brytyjska Chanel Limited (Chanel) - przychód 9,6 mld dol. (11,5 proc.) - debiut w TOP 10; francuska L'Oréal Luxe (Biotherm, Lancôme) - przychód 9,5 mld dol. (10,6 proc.); szwajcarska Swatch Group Ltd. (Longines, Omega, Rado) - przychód 7,8 mld dol. (5,4 proc.); Chow Tai Fook Jewellery Group Limited z Hong Kongu (Hearts on Fire) - przychód 7,5 mld dol. (15,4 proc.); amerykańska PVH Corp. (Tommy Hilfiger, Calvin Klein) - przychód 7,3 mld dol. (10,7 proc.).

więcej informacji:

produkty luksusowe RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.193.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.