REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Detaliści i hurtownicy będą musieli walczyć, żeby przetrwać na polskim rynku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-04-2013, 13:46
Detaliści i hurtownicy będą musieli walczyć, żeby przetrwać na polskim rynku
Sieci sklepów spożywczych czeka dalsza konsolidacja

Na rynku handlu spożywczego w Polsce nadal będzie się trwała konsolidacja, oceniają przedstawiciele firmy AT Kearney. "Spodziewamy się, że konsolidacja rynku będzie postępować i zarówno będzie wychodzić od detalistów jak i hurtowników, którzy będą musieli walczyć, żeby przetrwać" - powiedział Jarosław Podsiadło, ekspert AT Kearney podczas debaty pt. „Handel spożywczy. Czy istnieje alternatywa dla rywalizacji cenowej".

REKLAMA

„W miarę jak rynek dojrzewa i konsolidacja postępuje, oczekujemy, że rola sieci hurtowych będzie ewoluować. Handel franczyzowy ładnie się rozwija podczas, gdy handel oparty na własnych sklepach przechodzi problemy" - dodał.

Według AT Kearney uczestnicy rynku powinni zwracać też uwagę na takie aspekty jak m.in. rozwój marek własnych czy rozwój sprzedaży on-line.

AT Kearney to międzynarodowa firma zajmująca się doradztwem strategicznym dla takich sektorów gospodarki jak m.in. handel detaliczny, FMCG , farmaceutyki/opieka zdrowotna, instytucje finansowe, komunikacja i media oraz motoryzacja.

Według wcześniejszych danych firmy badawczej PMR wielka trójka handlu spożywczego w Polsce, biorąc pod uwagę jedynie operatorów posiadających własne sklepy, to polski oddział Jeronimo Martins zarządzający dyskontami Biedronka, sieci Grupy Schwarz - Lidl i Kaufland, oraz Tesco, które razem kontrolowały ponad piątą część rynku w 2011 roku, a prawie 24 proc. wg szacunków PMR na 2012 r. W 2013 roku o miejsce w czołówce powalczy Grupa Auchan, znacznie wzmocniona po niedawno ogłoszonym przejęciu sieci Real.

Kolejny rok w spożywczym handlu detalicznym upłynął pod znakiem dyskontów, które są obecnie najsilniejszym segmentem wśród wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych. Ich udział w rynku sięga 17 proc. według wstępnych szacunków PMR za 2012 rok. W ciągu ostatnich pięciu lat ich liczba wzrosła o blisko 80 proc., do niemal 3 tys. placówek, a udziały rynkowe sieci dyskontowych w tym okresie podwoiły się. Według prognoz za trzy lata będzie działać ok. 4 tys. dyskontów, czyli ponad 100 na milion Polaków.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH