Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Detaliści i hurtownicy będą musieli walczyć, żeby przetrwać na polskim rynku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-04-2013, 13:46
Detaliści i hurtownicy będą musieli walczyć, żeby przetrwać na polskim rynku
Sieci sklepów spożywczych czeka dalsza konsolidacja

Na rynku handlu spożywczego w Polsce nadal będzie się trwała konsolidacja, oceniają przedstawiciele firmy AT Kearney. "Spodziewamy się, że konsolidacja rynku będzie postępować i zarówno będzie wychodzić od detalistów jak i hurtowników, którzy będą musieli walczyć, żeby przetrwać" - powiedział Jarosław Podsiadło, ekspert AT Kearney podczas debaty pt. „Handel spożywczy. Czy istnieje alternatywa dla rywalizacji cenowej".

„W miarę jak rynek dojrzewa i konsolidacja postępuje, oczekujemy, że rola sieci hurtowych będzie ewoluować. Handel franczyzowy ładnie się rozwija podczas, gdy handel oparty na własnych sklepach przechodzi problemy" - dodał.

Według AT Kearney uczestnicy rynku powinni zwracać też uwagę na takie aspekty jak m.in. rozwój marek własnych czy rozwój sprzedaży on-line.

AT Kearney to międzynarodowa firma zajmująca się doradztwem strategicznym dla takich sektorów gospodarki jak m.in. handel detaliczny, FMCG , farmaceutyki/opieka zdrowotna, instytucje finansowe, komunikacja i media oraz motoryzacja.

Według wcześniejszych danych firmy badawczej PMR wielka trójka handlu spożywczego w Polsce, biorąc pod uwagę jedynie operatorów posiadających własne sklepy, to polski oddział Jeronimo Martins zarządzający dyskontami Biedronka, sieci Grupy Schwarz - Lidl i Kaufland, oraz Tesco, które razem kontrolowały ponad piątą część rynku w 2011 roku, a prawie 24 proc. wg szacunków PMR na 2012 r. W 2013 roku o miejsce w czołówce powalczy Grupa Auchan, znacznie wzmocniona po niedawno ogłoszonym przejęciu sieci Real.

Kolejny rok w spożywczym handlu detalicznym upłynął pod znakiem dyskontów, które są obecnie najsilniejszym segmentem wśród wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych. Ich udział w rynku sięga 17 proc. według wstępnych szacunków PMR za 2012 rok. W ciągu ostatnich pięciu lat ich liczba wzrosła o blisko 80 proc., do niemal 3 tys. placówek, a udziały rynkowe sieci dyskontowych w tym okresie podwoiły się. Według prognoz za trzy lata będzie działać ok. 4 tys. dyskontów, czyli ponad 100 na milion Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.