Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Digital konsument - szansa i wyzwanie dla handlu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2015, 14:57
Digital konsument - szansa i wyzwanie dla handlu
Wzrasta znaczenie kanałów digital na polskim rynku. Fot. Shutterstock

Konsument ery digitalowej odmienia obliczę polskiego rynku. Wynika to z rozwoju najnowszych technologii oraz gwałtownego wzrostu liczby użytkowników internetu. Jak pokazują dane CBOS z czerwca 2014 r., 63 proc. dorosłych Polaków aktywnie korzysta z internetu. Rośnie także liczba internautów w przedziałach wiekowych: 45-54 lat (55 proc.), 55-64 lat (42 proc.), 65 lat i więcej (19 proc.) .

Konsument w sieci

- Mówiąc o „digital konsumencie”, nie mówimy jedynie o osobach młodych, choć to one są najbardziej aktywne i wymagające w tym obszarze. Ci młodzi, to przedstawiciele dwóch grup: osoby, które urodziły się po 1984 roku (pokolenie Y, inaczej zwane millenialsami) oraz po 1995 (pokolenie Z). Dla obu tych grup, internet to ich naturalne środowisko, w którym dorastali oraz spędzali swój wolny czas. Oczekują od nas więcej i obecnie stają się dla nas szansą oraz wyzwaniem, które możemy wykorzystać na naszą korzyść – zwraca uwagę Łukasz Szafrański, Founder & Head of Digital, Bold82 Digital Transformation Agency.

Jak dodaje, warto dobrze poznać preferencje produktowe, sposoby komunikacji online oraz proces dokonywania decyzji zakupowych właśnie przez te grupy. Nie oznacza to jednak, że przedstawiciele obu grup niczym się nie różnią. Wręcz przeciwnie. Szafrański przestrzega przed określaniem w ten sam sposób oraz umieszczaniem razem reprezentantów obu grup wiekowych.

- Dla marek masowych oraz sieci handlowych, liczy się rynek całej Polski, nie tylko dużych miast. Czynnik geolokalizacji jest tutaj bardzo ważny, ponieważ inaczej korzysta z internetu konsument z dużego miasta, który ma stały dostęp do internetu w swoim telefonie. A inaczej osoba, która ma dostęp do internetu, ale korzysta z niego głównie, na komputerze w domu. Ta różnica wpływa znacząco, na to w jaki sposób, te osoby korzystają z internetu w trakcie procesu zakupowego – wyjaśnia Łukasz Szafrański.

Podkreśla jednocześnie, że osoby korzystające z internetu na urządzeniach mobilnych mają możliwość wyszukiwania informacji o produkcie, czy porównywania cen bezpośrednio przed półką sklepową. Inaczej jest w przypadku konsumentów, którzy korzystają z internetu stacjonarnego. - Może dokonać takiej analizy na komputerze w domu i jeśli w jej okolicy, nie ma sklepu stacjonarnego z produktem, którego poszukuje. To będzie chciała znaleźć sklep internetowy, który taki produkt posiada i szybko jej dostarczy. W przypadku produktów spożywczych rzadziej korzystamy z porównywarki cen w sklepach stacjonarnych, ale już w e-commerce dużo częściej – mówi.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jakzwyklehejter 12-06-2015, 17:18:
Bez wiedzy i doświadczenia w tradycyjnej komunikacji cały ten digital to zestaw narzędzi, z czego każde będzie jako tako sobie pracować. Radzę marketerom się nie łapać na to słodkie pierdololo. To koniec ery agencji digital. Zostaną tylko 360, a najmocniejsze będą tylko te tradycyjne, które z sukcesem dołożą kompetencje cyfrowe.
  • www 10-06-2015, 09:12:
chyba ery digitalowej....

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.