Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Digital marketing: Jak wyglądają wydatki na reklamę internetową w Polsce, a jak na świecie?

W Polsce wciąż najwięcej wydaje się na reklamę w telewizji (38 proc.). Na drugim miejscu znalazł się internet z 20 proc., a pierwszą trójkę zamyka prasa z wynikiem tylko o 1 proc. mniejszym od poprzednika. Kolejne miejsce przypadło urządzeniom mobilnym.

Digital marketing: Jak wyglądają wydatki na reklamę internetową w Polsce, a jak na świecie?
Fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 21-06-2016, 11:25

Światowe wydatki na reklamę online

Reklama internetowa wzbudza ogromne zainteresowanie, ale i wzmaga coraz większe wydatki na całym świecie. Z analizy Grupy KWANKO wynika, że najwięcej, bo aż 58 miliardów euro, wydaje się na reklamę online w Stanach Zjednoczonych. O niemal połowę mniej wydają Chiny z wynikiem 30 miliardów euro. Na trzecim miejscu znalazła Wielka Brytania z liczbą wynoszącą 7 miliardów euro.
Reklama online w Polsce

W Polsce na reklamę online wydaje się średnio 700 milionów euro. Podział wydatków na nią przedstawia się następująco: największy procent wydatków to przede wszystkim display
z wynikiem prawie 42 proc.. Na kolejnej pozycji uplasowały się wydatki na SEM (40,4 proc.), mobile (11,5 proc.), mailing (4 proc.) i video (2,6 proc.). W efekcie, daje to wynik rzędu 3 miliardów złotych wydatków na reklamę online w Polsce.

Rewolucja online

Bez wątpienia przejawem rewolucji świata online są przede wszystkim zakupy robione w sieci. W porównaniu do zeszłego roku, zakupy za pomocą smartfona i tableta wzrosły niemal
o połowę, podczas gdy te robione za pomocą komputera stacjonarnego zmalały. Trend ten najprawdopodobniej będzie się utrzymywał, albo nawet wzrastał. Według analizy wynika, że aż 90 proc. konsumentów sprawdza dane na swoim smartfonie podczas robienia zakupów, a aż 71 proc. Polaków nie robiących do tej pory zakupów mobilnych, planuje to w tym roku zmienić.

Jak będzie wyglądać przyszłość digital marketingu?

Michał Sołtys z Grupy KWANKO przewiduje, jak będzie wyglądać digital marketing już za kilka lat

- W najbliższych latach internet w końcu uzyska miano największego medium, a liczba osób łączących się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych przekroczy 2 miliardy. W 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online osiągnie 50 proc., a rok później trzecim największym rynkiem reklamowym zostanie Brazylia, wyprzedzając tym samym Niemcy oraz Wielką Brytanię - zaznacza. 

* Dane przedstawiające rozkład wydatków na reklamę online na świecie oraz w Polsce, powstały na podstawie analizy źródeł digital na przestrzeni 2015 i 2016 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

reklama online RSS ALERT    /    digital marketing RSS ALERT    /    Michał Sołtys RSS ALERT    /    KWANKO RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Janusz Kamiński 2016-06-22 09:23:24
    Digital marketing w Polsce szybko się rozwija. Teraz wałka idzie za cały rynek wschodni.
  • artmetic ekonsulting 2016-07-07 01:48:57
    Digital marketing, reklama online: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.210.61.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.