Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Digital retail – przegląd cyfrowych trendów w handlu

Zwyczajowo mówi się, że klient nasz pan. To powiedzenie pozostaje aktualne także w dobie digitalu. Detaliści nadający ton swojej branży koncentrują się obecnie na budowaniu jak najlepszych doświadczeń dla swoich klientów, wykorzystując do tego celu cyfrowe rozwiązania – mówi Magdalena Krasoń-Wałęsiak, menedżer ds. eCommerce GS1 Polska.

Digital retail – przegląd cyfrowych trendów w handlu
Fot. Shutterstock

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 13-05-2019, 13:42

Według raportu SAP i Forrester Consulting retailerzy deklarujący się jako innowacyjni dostrzegają we wdrażaniu procesów transformacyjnych korzyści, przekładające się na wzrost efektywności ich firmy (97% respondentów) oraz zwiększenie przewagi konkurencyjnej nad mniej zaawansowanymi technologicznie rywalami (93%). Wyzwaniem nowoczesnego handlu jest jak największe zbliżenie usług do potrzeb klientów. Zbliżenie to jest możliwe dzięki coraz większemu wykorzystaniu danych. Bo czego oczekuje konsument? Wyboru dopasowanego do jego osobistych preferencji, kompleksowej informacji o produktach i satysfakcjonującego doświadczenia podczas zakupów. A w tym doskonale pomaga technologia.

Przekazywanie doświadczenia z e-commerce na fizycznej półce

Zaproponowanie właściwego produktu, właściwej osobie, w odpowiednim momencie… Ten koncept, dostępny szeroko w sieci, przenosi się do tradycyjnych sklepów.  Dzięki rozwiązaniom łączącym sztuczną inteligencję z analizą predyktywną detaliści chcą dokonać zmiany w obsłudze klienta w realu, integrując doświadczenie online i offline.

W sklepach przyszłości cyfrowe ekrany pojawiają się wewnątrz sklepów, bezpośrednio na półkach lub pośrodku półek. Wyposażone w aparat fotograficzny, ekrany te są w stanie rozpoznać płeć, wiek i styl przechodzącego klienta. Algorytmy następnie wykonują swoje zadanie i proponują klientowi produkty, które mogą mu odpowiadać.

System analizuje wszystkie dane ze sklepów dystrybutorów i w ten sposób oblicza, który produkt najprawdopodobniej zostanie zakupiony, biorąc pod uwagę osobę, sezon i dostępny asortyment. Produkty te są następnie wyświetlane na ekranie, wraz z ich lokalizacją w sklepie. Po stronie back-office rozwiązanie integruje system zarządzania magazynem (katalog, stan zapasów, ceny, historię sprzedaży itp.). Wszystkie dane są wyświetlane w czasie rzeczywistym na desce rozdzielczej sprzedawcy.

Ciekawym przykładem tego typu rozwiązania są inteligentne półki w sklepach sieci Żabka, które są już testowane w niektórych placówkach. Dzięki czujnikom system rozpozna konkretnego klienta mającego aplikację i na bazie jego historii zakupowej, kontekstu, reakcji w czasie rzeczywistym i preferencji zaproponuje mu najodpowiedniejszy produkt, który zostanie wyświetlony na ekranie umieszczonym bezpośrednio przy półkach. Kiedy klient podniesie produkty z półki, na tym ekranie wyświetlą się dodatkowe informacje o dacie przydatności do spożycia, składzie czy kraju pochodzenia produktu.

więcej informacji:

GS1 Polska RSS ALERT    /    Magdalena Krasoń-Wałęsiak RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    digitalizacja RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.