Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej (pełna relacja + galeria zdjęć)

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-11-2017, 15:09
Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej (pełna relacja + galeria zdjęć)
Debata poświęcona digitalizacji handlu

Drugiego dnia X Forum Rynku Spożywczego i Handlu odbyła się sesja pt. Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej. Debatowano w jaki sposób e-commerce i technologie cyfrowe zmienią handel.

Panel rozpoczął się od prezentacji Michała Seńczuka, prezesa zarządu POLOmarket Sp. z o.o. pt. Customer Experience. Omówił jak POLOmarket buduje lojalność i komunikację z klientami. - Dzięki informacji zwrotnej możemy reagować na potrzeby i oczekiwania naszych klientów. Co ciekawe, aż 70 proc. uwag i wypowiedzi jest pozytywnych. Tylko 30 proc. jest negatywna. Co więcej, dzięki naszemu narzędziu poprawiliśmy dystrybucję gazetki w ciągu kilku miesięcy o 5 proc. To bardzo dobry wynik – mówił Michał Seńczuk. Dodał, że dzięki POLOkarcie, firma ma potężną bazę informacji o klientach, o ich preferencjach i oczekiwaniach. Wiedza ta służy do personalizacji oferty.

Po prezentacji, pierwszy głos w debacie zabrała Bożena Nawara-Borek, dyrektor e-commerce, Carrefour Polska. Wskazała, że Carrefour jest siecią multiformatową. - Mamy rozmaite formaty i kanały sprzedaży. Kolejny kanał to e-commerce. Nasza firma będzie niewątpliwie omnikanałowa. Dajemy klientowi jak największą możliwość wyboru – czy konsument chce jechać do naszego sklepu, czy kupić produkty z domu. Z naszej perspektywy przed e-commerce nie ma odwrotu – mówiła Bożena Nawara-Borek. Dodała, że to klient zdecyduje, czy e-handel będzie kiedyś kluczowy dla Carrefoura.

Jacek Palec, prezes, bdsklep.pl Sp. z o.o. zwrócił uwagę, że jego firma nie ma opcji off-line. - Zdecydowaliśmy się na format bez artykułów wymagających warunków chłodniczych, gdyż zapewnienie ciągu chłodniczego w e-handlu jest bardzo trudne i kosztowne – powiedział. Zauważył, że inwazja dyskontów i niesłychany rozwój marek własnych pozbawia ludzi w mniejszych miejscowościach często dostępu do dobrych produktów markowych. - W wielu mniejszych miejscowościach dyskonty właściwie zmonopolizowały handel detaliczny. Czego nie ma w ich ofercie, staje się dla lokalnych mieszkańców trudno osiągalne. Naszą misją jest zapewnienie im dostępu do takich artykułów. Wiemy, że Polacy kochają marki i artykuły brandowe. W naszej działalności bardzo ważny jest wzrost zainteresowania żywnością funkcjonalną. Mamy aż pięć tysięcy artykułów tego typu. To więcej niż jakikolwiek sklep stacjonarny mógłby zmieścić na swoich półkach. Jest to możliwe właśnie dzięki digitalizacji naszej działalności – zaznaczył Jacek Palec.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.