Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dino daje zarobić inwestorom

Wartość Dino od kwietniowego debiutu na GPW wzrosła dwukrotnie. Na tym się nie skończy, choć wskaźnikowo spółka wyceniana jest już bardzo wysoko - pisze "Puls Biznesu".

Dino daje zarobić inwestorom
fot. materiały prasowe

W ciągu siedmiu miesięcy od debiutu kurs skoczył do ponad 77 zł (przebił tę barierę w poniedziałek), czyli o 130 proc. Obecnie rekomendacje dla spółki wydaje jedenaście biur maklerskich, z czego osiem zaleca kupno, a trzy — trzymanie akcji.

- Dino osiąga dobre wyniki i rozwija się, ale wskaźnikowo wycena jest bardzo wysoka — tak wysoka, że nie znalazłem droższego, istotnego notowanego handlarza żywnością na świecie — mówi Łukasz Wachełko, analityk Wood & Company.

W ostatnich tygodniach na wzrost kursu wpłynęły też lepsze od i tak wysokich oczekiwań wyniki. W III kwartale Dino osiągnęło 1,22 mld zł przychodów, czyli o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż LFL, czyli bez uwzględnienia nowych sklepów, uruchomionych w ciągu ostatniego roku, skoczyła o 16,1 proc.

Dla porównania w tym samym okresie sprzedaż Biedronki, niekwestionowanego lidera polskiego rynku, wyniosła prawie 12 mld zł i urosła o 10,5 proc. rok do roku. Na poziomie LFL Biedronka rosła o 8,9 proc. — szybko na tle rynku, ale prawie dwa razy wolniej niż Dino. Jeszcze szybciej rośnie rentowność tegorocznego debiutanta. Po trzech kwartałach na poziomie EBITDA spółka zarobiła 275,2 mln zł, czyli o 37,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 r. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy otworzono 129 sklepów pod szyldem Dino i jest ich już 718. Będzie znacznie więcej — spółka podaje, że ma zabezpieczonych 469 miejsc pod budowę nowych marketów.

Więcej w "Pulsie Biznesu".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dino Polska RSS ALERT    /    Łukasz Wachełko RSS ALERT    /    Dino na GPW RSS ALERT    /    akcje Dino RSS ALERT    /    plany Dino Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Jarząbek 2017-11-28 11:36:14
    A Dynamik z Chrzanowa nadal korumpuje sieci: rossmann carrefour Nanomax i Macintosha

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.