Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Dino Polska liczy na dalszą poprawę wyników. Planuje wydać 850 mln zł na inwestycje w 2019 r.

Dino Polska liczy w kolejnych kwartałach na dalszą poprawę wyników i utrzymanie wysokiej dynamiki sprzedaży LFL - poinformowała spółka w raporcie rocznym. Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w czwartym kwartale 2018 roku 98,8 mln zł wobec 98,7 mln zł konsensusu - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego. W całym 2018 roku grupa zanotowała 307,6 mln zł zysku netto, 44 proc. więcej rdr.

Dino Polska liczy na dalszą poprawę wyników. Planuje wydać 850 mln zł na inwestycje w 2019 r.
fot. shutterstock.com

Autor: PAP Biznes / portalspozywczy.pl
Data: 15-03-2019, 08:29

Przychody grupy wyniosły w trzech ostatnich miesiącach zeszłego roku 1,628 mld zł wobec oczekiwanych przez rynek 1,639 mld zł. W całym 2018 roku Dino Polska miało 5,9 mld zł przychodów (wzrost o 30,6 proc. rdr), 541,1 mln zł EBITDA (wzrost o 39,1 proc. rdr), 429 mln zł zysku operacyjnego (+41,5 proc.) i 307,6 mln zł zysku netto (44 proc. więcej niż w 2017 roku).
 
Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w 2018 roku 11,6 proc.
 
Sieć marketów Dino powiększyła się o 202 nowe sklepy i na koniec 2018 r. liczyła 977 placówek.
 
Łączna powierzchnia sali sprzedaży 31 grudnia 2018 r. osiągnęła poziom 375,7 tys. m kw. i była o 27 proc. większa niż rok wcześniej.

Dino liczy na dalszą poprawę

- Koniunktura sprzyja naszym ambitnym planom rozwojowym. Obserwujemy rosnący poziom konsumpcji wspierany przez niski poziom bezrobocia i programy socjalne rządu. Oczekuję, że nastroje konsumenckie będą się utrzymywały na dobrym poziomie przez co najmniej kilka kolejnych kwartałów, co powinno nam pomóc w dalszej poprawie wyników, w tym w utrzymaniu wskaźnika sprzedaży LFL na wysokim poziomie" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Szymon Piduch.
 
Dino poinformowało też w raporcie, że liczy na dalszą poprawę rentowności dzięki zwiększaniu skali działalności, korzystnej charakterystyce modelu biznesowego oraz inicjatywom strategicznym (np. korzyści skali, wzrost efektywności kosztowej).

850 mln zł na inwestycje

"W 2019 r. będziemy kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość szacujemy na około 850 mln zł. Planujemy otwarcie większej liczby sklepów niż w 2018 r. oraz kolejne inwestycje w centra dystrybucyjne i moce produkcyjne" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Szymon Piduch.
 
W 2018 roku łączna wartość inwestycji wyniosła 634 mln zł i była o 58 proc. większa niż rok wcześniej. Główne obszary inwestycji, oprócz rozwoju sieci marketów Dino, obejmowały logistykę – w 2018 r. otworzone zostało czwarte centrum dystrybucyjne w Rzeszotarach, na Dolnym Śląsku oraz nastąpiło zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro-Rydzyna.
 
W 2018 roku spółka otworzyła 202 nowe markety i na koniec roku miała ich łącznie 977. Powierzchnia sali sprzedaży zwiększyła się o ponad 27 proc. do 375,7 tys. metrów kwadratowych.
 
Spółka poinformowała, że krótkoterminowy cel strategiczny, dotyczący przekroczenia liczby 1.200 sklepów w sieci Dino może zostać zrealizowany na przełomie 2019 i 2020 r., o rok wcześniej niż planowano.
 
"Zamiarem zarządu Dino Polska jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu powierzchni sali sprzedażyw marketach Dino także w kolejnych latach. Zarząd Dino Polska, mając na uwadze stosunkowo niewielki udział sieci Dino w wartości rynku handlu detalicznego żywnością w Polsce, planuje dalej wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w obecnej formie poprzez: dalsze zagęszczanie sklepów na obecnych obszarach działalności, oraz konsekwentną ekspansję w nowych regionach, które docelowo powinny się charakteryzować zbliżonym nasyceniem sklepów Dino, jak pozostałe regiony kraju" - napisano w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Szymon Piduch RSS ALERT    /    Dino RSS ALERT    /    Dino Polska RSS ALERT    /    sklepy Dino RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.133.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.