Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dino Polska liczy na dalszy wzrost wyników, chce mieć 1200 sklepów do 2020 r.

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-05-2017, 19:08
Dino Polska liczy na dalszy wzrost wyników, chce mieć 1200 sklepów do 2020 r.
Szymon Piduch, prezes Dino Polska fot. Dino Polska

Dino Polska zwiększyła w 2016 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży o 30,1 proc., liczba placówek powiększyła się o 117, a dobre wyniki finansowe to m.in. efekt szybkiej ekspansji i dużej dyscypliny kosztowej. W 2017 r. Dino Polska liczy na poprawę rentowności i będzie realizować strategię zakładającą szybki rozwój sieci sklepów chcąc osiągnąć 1200 sklepów na koniec 2020 r. – informuje Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska w liście przesłanym do akcjonariuszy.

- W 2016 roku sieć marketów Dino powiększyła się o 117 placówek i na 31 grudnia 2016 liczyła łącznie 628 sklepów. Był to kolejny rok, w którym przyspieszyliśmy nasz rozwój i potwierdziliśmy zdolności szybkiej ekspansji sieci Dino w oparciu o budowanie własnych sklepów. Rekordowemu wzrostowi powierzchni sprzedaży, ze 192 tys. m2 na koniec 2015 r. do 238 tys. m2 w 2016 r., towarzyszyła dwucyfrowa, wysoka dynamika poprawy wyników finansowych zarówno na poziomie jednostkowym jak i skonsolidowanym – mówi prezes Dino Polska.

Podkreśla, że przychody grupy Dino ze sprzedaży wzrosły w 2016 roku o 30,1 proc. do 3,37 mld zł, czemu towarzyszył silny wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych (like-for-like), o 11,3 proc. Zysk netto wzrósł do 151,2 mln zł z 122,2 mln zł w 2015 r.

- Rosnące korzyści skali i dźwigni operacyjnej powodują stały wzrost rentowności. Dzięki szybkiej ekspansji sieci i ponadrynkowemu wzrostowi sprzedaży like-for-like wynik EBITDA na poziomie skonsolidowanym wyniósł 288 mln zł (po korekcie o zdarzenia jednorazowe), co oznacza wzrost o 37 proc. w stosunku do 2015 r. – mówi Szymon Piduch.

- Jest to także zasługą dużej dyscypliny w zarządzaniu kosztami, które, choć rosną w ślad za rozwojem całej Grupy, to jednak wolniej niż rosną przychody ze sprzedaży - dodaje.

Zaznacza też, że w 2016 r. Dino Polska otworzyła nowe, trzecie centrum dystrybucyjne w Jastrowiu, które pomaga optymalizować procesy logistyczne i wspiera rozwój Dino na północy kraju.

- Stale inwestujemy w rozwój bazy transportowej, unowocześniamy sieć sklepów i zwiększamy moce produkcyjne naszych zakładów mięsnych Agro-Rydzyna. Obserwowany wzrost naszej sieci i całego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce to efekt sprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, rosnącego dochodu rozporządzalnego i tym samym wzrostu wydatków na konsumpcję – podkreśla prezes Dino Polska.

- Rządowy program 500+, spadający poziom bezrobocia oraz regularny wzrost płacy minimalnej wspierają konsumpcję indywidualną w Polsce. Odnotowujemy rosnącą liczbę klientów wydających więcej na zakupy w naszych sklepach, a dodatkowo od końca 2016 r. dynamika cen konsumpcyjnych wpływa na wzrost przychodów ze sprzedaży like-for-like - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH