Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dino Polska wydała na inwestycje ponad 150 mln zł w I półr. 2017 r.

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2017, 19:31
Dino Polska wydała na inwestycje ponad 150 mln zł w I półr. 2017 r.
fot. Dino Polska

Dino Polska podała, że w pierwszym półroczu 2017 roku łączne nakłady inwestycyjne wyniosły 151,2 mln złotych, z czego niemal 130 mln zł na rozwój sieci sklepów.

Spółka podała, że inwestycje w tym okresie obejmowały głównie: nakłady na ekspansję sieci sklepów Grupy Dino (cena nabycia nieruchomości i koszty związane z nabyciem, w tym koszty działu ekspansji, koszty budowy sklepów i ich wyposażenia oraz zakupy wyposażenia i urządzeń) (129,9 mln PLN); nakłady na centra dystrybucyjne (15,7 mln PLN), w tym nakłady związane z centrami dystrybucyjnymi w postaci zakupu naczep chłodniczych oraz zakup wyposażenia (wózki widłowe), oraz nakłady na rozbudowę i modernizacje zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę (2,8 mln PLN), głównie na zakup maszyn przetwórstwa mięsnego.

W II kw. 2017 r. spółka rozpoczęła działania zmierzające do zakupu dwóch działek pod budowę własnych centrów dystrybucyjnych w województwach dolnośląskim i łódzkim.

- Budowy obu centrów dystrybucyjnych zaplanowane są na 2018 r., a planowane w związku z nimi nakłady inwestycyjne wyniosą około 120 mln PLN i zostały uwzględnione w prezentowanych w prospekcie emisyjnym Spółki łącznych nakładach inwestycyjnych na centra dystrybucyjne na lata 2017-2019 w kwocie 140 mln PLN – czytamy w raporcie.

- Planowane centrum dystrybucyjne na Dolnym Śląsku ma wspierać dalszą ekspansję i zagęszczanie sieci sklepów Dino w tym regionie. Planowane centrum dystrybucyjne w województwie łódzkim docelowo zastąpi obecne, wynajmowane centrum dystrybucyjne w Piotrkowie Trybunalski, z uwagi na jego ograniczone możliwości rozbudowy i brak niektórych funkcjonalności (m. in. mroźni) – podaje spółka.

Na dzień 30 czerwca 2017 r. zobowiązania z tytułu zakupów rzeczowych aktywów trwałych dotyczyły głównie zakupu gruntów oraz usług budowlanych związanych z dalszym rozwojem sieci sklepów Grupy Dino. Łącznie wynosiły one 72 626 tys. PLN.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH