Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dino Polska zadebiutuje na GPW 19 kwietnia

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-04-2017, 15:23
Dino Polska zadebiutuje na GPW 19 kwietnia
Fot. Materiały prasowe Dino

Sieć supermarketów Dino Polska zadebiutuje na GPW w środę, 19 kwietnia 2017 r. o godzinie 10.00 - poinformowała spółka.

Przypomnijmy, ostateczna cena akcji Dino Polska oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych została ustalona w drodze budowy księgi popytu na 34,50 zł za jedną akcję, a ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych na 33,50 zł za jedną akcję. 

Ustalono także, że oferta obejmie maksymalną przewidywaną liczbę akcji - 48.040.000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego, Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu (należącego do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors). Oznacza to, że wartość oferty Dino Polska S.A. wyniesie ok. 1,65 mld zł.

- IPO Dino przypada na ciekawy okres – z jednej strony rośnie konsumpcja indywidualna oraz na rynek powróciła inflacja cen żywności, z drugiej możliwe jest wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę - mówił dla serwisu portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

Sieć Dino zamknęła rok 2016 z 628 sklepami, do 2020 roku planuje mieć powyżej 1200 sklepów i nie wyklucza w kolejnych latach posiadania nawet 2700 placówek.

Dino obejmuje sklepy zlokalizowane głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedażowej wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana jest w małych miejscowościach, na peryferiach dużych miast, a także (w mniejszym stopniu) w centralnych dzielnicach średnich i dużych miast, w pobliżu miejsc zamieszkania klientów oraz w lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu samochodowego i pieszego. 

W 2016 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3.370 mln zł i EBITDA w wysokości 288,3 mln zł, przy CAGR przychodów ze sprzedaży i EBITDA za lata 2014-2016 na poziomie, odpowiednio, 26,4% i 39,7%. Marża brutto ze sprzedaży i marża EBITDA Grupy Dino w 2016 roku wynosiły odpowiednio 22,9% i 8,6%, co stanowi wzrost o 0,9 p.p. i 1,6 p.p. w porównaniu z rokiem 2014 - podała spółka w prospekcie emisyjnym.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dan 13-04-2017, 19:46:
Redukcja dla inwestorów indywidualnych wyniosła około 75% :-(

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 407) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH