Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dino Polska zadebiutuje na GPW 19 kwietnia

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-04-2017, 15:23
Dino Polska zadebiutuje na GPW 19 kwietnia
Fot. Materiały prasowe Dino

Sieć supermarketów Dino Polska zadebiutuje na GPW w środę, 19 kwietnia 2017 r. o godzinie 10.00 - poinformowała spółka.

Przypomnijmy, ostateczna cena akcji Dino Polska oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych została ustalona w drodze budowy księgi popytu na 34,50 zł za jedną akcję, a ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych na 33,50 zł za jedną akcję. 

Ustalono także, że oferta obejmie maksymalną przewidywaną liczbę akcji - 48.040.000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego, Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu (należącego do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors). Oznacza to, że wartość oferty Dino Polska S.A. wyniesie ok. 1,65 mld zł.

- IPO Dino przypada na ciekawy okres – z jednej strony rośnie konsumpcja indywidualna oraz na rynek powróciła inflacja cen żywności, z drugiej możliwe jest wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę - mówił dla serwisu portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

Sieć Dino zamknęła rok 2016 z 628 sklepami, do 2020 roku planuje mieć powyżej 1200 sklepów i nie wyklucza w kolejnych latach posiadania nawet 2700 placówek.

Dino obejmuje sklepy zlokalizowane głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedażowej wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana jest w małych miejscowościach, na peryferiach dużych miast, a także (w mniejszym stopniu) w centralnych dzielnicach średnich i dużych miast, w pobliżu miejsc zamieszkania klientów oraz w lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu samochodowego i pieszego. 

W 2016 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3.370 mln zł i EBITDA w wysokości 288,3 mln zł, przy CAGR przychodów ze sprzedaży i EBITDA za lata 2014-2016 na poziomie, odpowiednio, 26,4% i 39,7%. Marża brutto ze sprzedaży i marża EBITDA Grupy Dino w 2016 roku wynosiły odpowiednio 22,9% i 8,6%, co stanowi wzrost o 0,9 p.p. i 1,6 p.p. w porównaniu z rokiem 2014 - podała spółka w prospekcie emisyjnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dan 13-04-2017, 19:46:
Redukcja dla inwestorów indywidualnych wyniosła około 75% :-(

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.