Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dino Polska zwiększyła przychody o ponad 30 proc. w I półr. 2017; wzrosła liczba sklepów

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2017, 18:34
Dino Polska zwiększyła przychody o ponad 30 proc. w I półr. 2017; wzrosła liczba sklepów
fot. Dino Polska

Grupa Dino Polska  w I półroczu 2017 roku przychody wyniosły 2,018 mld złotych i były o 484,9 mln złotych, czyli o 31,6 proc. wyższe niż w I półroczu 2016 roku – podała spółka w raporcie. Na koniec czerwca 2017 sieć Dino zwiększyła liczbę marketów do 677. Celem do 2020 roku jest ponad 1.200 sklepów.

Koszt własny sprzedaży wzrósł o 31,3 proc. do 1,56 mld złotych, w efekcie czego marża brutto ze sprzedaży wyniosła 22,7% i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż w I pół. 2016 r.

W II kwartale 2017 r. przychody Grupy Dino wyniosły 1,11 mld złotych i były o 282,0 mln złotych, czyli o 34,1 proc. wyższe niż w II kw. 2016 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 34,1% do 858,3 mln złotych, w efekcie czego marża brutto ze sprzedaży wyniosła 22,54 proc. i była o 0,02 pkt proc. wyższa niż w II kw. 2016 r.

- Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w II kw. 2017 r. 16,5% w stosunku do analogicznego okresu 2016 r., podczas gdy w II kw. 2016 r. było to 12,0%. – informuje spółka w raporcie.

Zarówno w II kw. jak i w I półroczu 2017 r. Grupa Dino zwiększyła stopień zaawansowania budowy nowych sklepów w stosunku do porównywalnego okresu 2016 r. Na koniec II kwartału 2017 r. Grupa miała zabezpieczonych 429 lokalizacji pod dalszy rozwój. 116 działek było kupionych (99 rok temu), z czego na 70 trwały budowy (na 47 rok temu). W przypadku kolejnych 313 działek Grupa Dino miała podpisane umowy przedwstępne na ich zakup (237 na koniec czerwca 2016 r.).

W II kw. 2017 r. uruchomionych zostało 38 nowych sklepów Dino, czyli o 10 więcej niż przed rokiem. Łącznie w I półroczu 2017 r. sieć Dino zwiększyła się 49 sklepów w stosunku do 46 w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Jednym z celów strategicznych Spółki jest przekroczenie liczby 1 200 sklepów do końca 2020 r. Na dzień 30 czerwca 2017 r. sieć Dino liczyła 677 marketów, o 120 więcej niż przed rokiem, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski o łącznej powierzchni sali sprzedaży 257 123 m².

Dino to wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce (pod względem CAGR liczby sklepów w latach 2010‒2015, źródło: Roland Berger) i jedną z najszybciej rozwijających się sieci (pod względem liczby sklepów i przychodów) na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wpis z internetu 30-08-2017, 12:31:
Słuszna uwaga dotycząca różnic skali działania obu biznesów. DP na koniec 2016 miało 3.37mld sprzedaży na 238tys. mkw przy 628 lokalizacjach. Według ostrożnego szacunku sprzedaż z "metra" oscyluje około 14tys./rok. Tu też trzeba uwzględnić odchylenia w poziomach sprzedaży - sklepy wysoko i średnioobrotwe.
Dla porównania Biedronka to wynik w okolicach 24tys./rok z metra razy 1,75mln mkw przy ponad 2700 lokalizacjach. Czyli, że DP miało dwunastą część sprzedaży B. przy jej siódmej części powierzchni.
  • FMCG 30-08-2017, 10:45:
Dobry LFL Dino to efekt wysokiego udziału sklepów otwartych na przestrzeni ostanich lat. Generalnie LFL skklepu w ciagu pierwszych 3 lat po wejsciu w LFL jest kilkanaście % (o ile lokalizacja nie jest tragiczna).Takich sklepów jest w DIno połowa sieci wieć ten wyniki mimo ze rozpala głowy jest normalny. Dobry LFL ma Biedronka i to jest doskonały wskaznik. Mozna jeszcze popatrzeć na sprzedaz z m2 - tutaj tez Dio raczej nie bryluje. Kazdy segment potrzebuje gwiazdy i teraz czas na Dino:)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 692) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.