Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dino Polska zwiększyła przychody o ponad 30 proc. w I półr. 2017; wzrosła liczba sklepów

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2017, 18:34
Dino Polska zwiększyła przychody o ponad 30 proc. w I półr. 2017; wzrosła liczba sklepów
fot. Dino Polska

Grupa Dino Polska  w I półroczu 2017 roku przychody wyniosły 2,018 mld złotych i były o 484,9 mln złotych, czyli o 31,6 proc. wyższe niż w I półroczu 2016 roku – podała spółka w raporcie. Na koniec czerwca 2017 sieć Dino zwiększyła liczbę marketów do 677. Celem do 2020 roku jest ponad 1.200 sklepów.

Koszt własny sprzedaży wzrósł o 31,3 proc. do 1,56 mld złotych, w efekcie czego marża brutto ze sprzedaży wyniosła 22,7% i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż w I pół. 2016 r.

W II kwartale 2017 r. przychody Grupy Dino wyniosły 1,11 mld złotych i były o 282,0 mln złotych, czyli o 34,1 proc. wyższe niż w II kw. 2016 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 34,1% do 858,3 mln złotych, w efekcie czego marża brutto ze sprzedaży wyniosła 22,54 proc. i była o 0,02 pkt proc. wyższa niż w II kw. 2016 r.

- Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w II kw. 2017 r. 16,5% w stosunku do analogicznego okresu 2016 r., podczas gdy w II kw. 2016 r. było to 12,0%. – informuje spółka w raporcie.

Zarówno w II kw. jak i w I półroczu 2017 r. Grupa Dino zwiększyła stopień zaawansowania budowy nowych sklepów w stosunku do porównywalnego okresu 2016 r. Na koniec II kwartału 2017 r. Grupa miała zabezpieczonych 429 lokalizacji pod dalszy rozwój. 116 działek było kupionych (99 rok temu), z czego na 70 trwały budowy (na 47 rok temu). W przypadku kolejnych 313 działek Grupa Dino miała podpisane umowy przedwstępne na ich zakup (237 na koniec czerwca 2016 r.).

W II kw. 2017 r. uruchomionych zostało 38 nowych sklepów Dino, czyli o 10 więcej niż przed rokiem. Łącznie w I półroczu 2017 r. sieć Dino zwiększyła się 49 sklepów w stosunku do 46 w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Jednym z celów strategicznych Spółki jest przekroczenie liczby 1 200 sklepów do końca 2020 r. Na dzień 30 czerwca 2017 r. sieć Dino liczyła 677 marketów, o 120 więcej niż przed rokiem, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski o łącznej powierzchni sali sprzedaży 257 123 m².

Dino to wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce (pod względem CAGR liczby sklepów w latach 2010‒2015, źródło: Roland Berger) i jedną z najszybciej rozwijających się sieci (pod względem liczby sklepów i przychodów) na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wpis z internetu 30-08-2017, 12:31:
Słuszna uwaga dotycząca różnic skali działania obu biznesów. DP na koniec 2016 miało 3.37mld sprzedaży na 238tys. mkw przy 628 lokalizacjach. Według ostrożnego szacunku sprzedaż z "metra" oscyluje około 14tys./rok. Tu też trzeba uwzględnić odchylenia w poziomach sprzedaży - sklepy wysoko i średnioobrotwe.
Dla porównania Biedronka to wynik w okolicach 24tys./rok z metra razy 1,75mln mkw przy ponad 2700 lokalizacjach. Czyli, że DP miało dwunastą część sprzedaży B. przy jej siódmej części powierzchni.
  • FMCG 30-08-2017, 10:45:
Dobry LFL Dino to efekt wysokiego udziału sklepów otwartych na przestrzeni ostanich lat. Generalnie LFL skklepu w ciagu pierwszych 3 lat po wejsciu w LFL jest kilkanaście % (o ile lokalizacja nie jest tragiczna).Takich sklepów jest w DIno połowa sieci wieć ten wyniki mimo ze rozpala głowy jest normalny. Dobry LFL ma Biedronka i to jest doskonały wskaznik. Mozna jeszcze popatrzeć na sprzedaz z m2 - tutaj tez Dio raczej nie bryluje. Kazdy segment potrzebuje gwiazdy i teraz czas na Dino:)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH