REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dino: Świeża żywność, w tym mięso i wędliny, generują 36 proc. przychodów sieci

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 13:02
Dino: Świeża żywność, w tym mięso i wędliny, generują 36 proc. przychodów sieci
Wnętrze jednego ze sklepów sieci Dino. Fot. materiały prasowe Dino

Typowy sklep Dino posiada 5000 SKU, z czego 98 proc. asortymentu to produkty pod markami producentów, a 2 proc. to marki własne, których sieć Dino obecnie nie zamierza rozwijać.

REKLAMA

- Zauważamy, że klienci sieci Dino zainteresowani są głównie produktami świeżymi oraz markami producenckimi - mówił Szymon Piduch, prezes sieci Dino Polska.

Jak podaje sieci Dino, 36 proc. przychodów sieci generowana jest ze sprzedaży świeżej żywności, w tym mięsa i wędlin, które stanową 16 proc. przychodów.

13 proc. przychodów ze sprzedaży generują artykuły niespożywcze, 30 proc. żywność sucha i napoje, a 21 proc. - alkohol i papierosy.

Jak podaje sieć Dino w prospekcie emisyjnym, Agro-Rydzyna, będąca spółką z Grupy Dino, oferuje mięso surowe oraz przetworzone produkty mięsne i jest dostawcą odpowiadającym za prawie wszystkie dostawy takich produktów do sklepów Dino i sprzedającym 100 proc. swojej produkcji poprzez sieć Grupy Dino.

W 2016 roku świeże mięso, drób i wędliny odpowiadały za 44 proc. przychodów ze sprzedaży świeżych produktów i za 16 proc. wszystkich przychodów ze sprzedaży Dino, w tym 12 proc. było wygenerowane przez sprzedaż wyrobów wyprodukowanych przez Agro-Rydzynę, a 4 proc. przez sprzedaż drobiu i wędlin kupowanych przez Agro-Rydzynę od dostawców zewnętrznych na rzecz Grupy Dino.

Grupa Dino planuje modernizację i rozbudowę zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę w latach 2017-2020, tak, aby mógł on obsłużyć ok 1000 sklepów Grupy Dino, i budowę kolejnego zakładu mięsnego po przekroczeniu liczby 1000 sklepów - podaje sieć Dino w prospekcie emisyjnym.

Przypomnijmy, Sieć Dino Polska opublikowała 20 marca br. prospekt emisyjny i rozpoczęła pierwszą ofertę publiczną akcji.

Sieć Dino zamknęła rok 2016 z 628 sklepami, do 2020 roku planuje mieć powyżej 1200 sklepów i nie wyklucza w kolejnych latach posiadania nawet 2700 placówek. W 2016 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3.370 mln zł i EBITDA w wysokości 288,3 mln zł.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH