REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dino szykuje się do debiutu giełdowego

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 21-07-2016, 09:05
Dino szykuje się do debiutu giełdowego
fot. za marketdino.pl

Do debiutu giełdowego przymierza się sieć marketów Dino. Fundusz Enterprise Investors, posiadający 49-procentowy pakiet akcji, wybrał banki, które doradzą przy transakcji — PKO BP, Wood & Co, Erste Securities i UBS. Jeśli do debiutu ostatecznie dojdzie, będzie to jedno z większych IPO w tym i przyszłym roku - podaje "Puls Biznesu".

REKLAMA

Sieć Dino bardzo rozwinęła się w ostatnich latach pod czujnym okiem funduszu i - zdaniem ekspertów - to ciekawy cel dla inwestorów. Jak mów Jan Rekowski, dyrektor do spraw rynków kapitałowych akcji Societe Generale, jest to dobrze działająca spółka w jasno zdefiniowanym obszarze, który prawdopodobnie zostanie beneficjentem programu 500+. 

Debiut giełdowy Dino to sposób na wyjście ze spółki funduszu, któremu zbliża się horyzont inwestycyjny. Pewnie EI mógłby wyciągnąć więcej z kieszeni inwestora strategicznego i część rozmówców "PB" twierdzi, że prace nad IPO to tylko zachęta dla takiego potencjalnego nabywcy. Problem polega na tym, że założyciel spółki, Tomasz Biernacki, nie chce sprzedawać 51-procentowego pakietu firmy, którą tworzył od podstaw. Dla inwestorów giełdowych jego obecność będzie dodatkowym atutem. 

Sieć marketów Dino, działająca w centralnej i zachodniej Polsce, rozwinęła się ze 111 sklepów w 2010 r. do sieci 511 placówek w 2015 r. W tym roku chce otworzyć ponad 100 sklepów, co pozwoli jej na utrzymanie ubiegłorocznego tempa. Sprzedaż jest wspomagana przez centra logistyczne w Krotoszynie i Piotrkowie, do których dołączy kolejne — w Jastrowiu. 

Więcej w "Pulsie Biznesu".

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 22-07-2016, 16:59:
Przygotowanie emisji obligacji:

artmetic.pl
  • darc 21-07-2016, 14:49:
Dino na giełdę;), MarcPol padł , EKO w Eurocashu, Mila pod wodą i się sprzedaje, za chwilę nic polskiego na polskim rynku nie zostanie.
  • ... 21-07-2016, 10:13:
średniej wielkości sklep (a nawet niewielki) z bardzo wąskim asortymentem... bardzo niewielka obsada na sklepie... ani to dyskont ani supermarket ani żabka...

i może taki model biznesowy byłby OK dla krajowego rynku

ALE
zapewne w ponad 50% lokalizacji konkurują na rynku lokalnym z JMD... a ten sklep od dawna to nie dyskont...

atrakcyjna inwestycja... podwyżka pensji minimalnej zje zapewne sporą część ich zysków... można zwiększyć atrakcyjność sklepu i iść w kierunku rynku... ale równocześnie trzeba byłoby dołożyć etaty, a łatwo przeliczyć ile będzie kosztowało utworzenie tam 1-2 etatów (kwartalny zysk?).. można ciągnąć ten model biznesu... ale mając po drugiej stronie ulicy JMD sukcesów nie wróżę...
oczywiście warto byłoby włączyć strategię niskich cen dla wybranych top sku (co przy niewielkim sklepie lokalnym byłoby zalecane)... ale dla koncernów 2 mld to nie 35 mld jmd więc wątpię żeby byli zainteresowani wsparciem tych cen

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH