Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dino: Wzrost LFL na poziomie 8,6% w III kw.; 46 nowych sklepów

Dino Polska zanotowała w III kwartale zysk netto w wysokości 82,3 mln zł wobec 63,5 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał właśnie 82,3 mln zł zysku netto.

Dino: Wzrost LFL na poziomie 8,6% w III kw.; 46 nowych sklepów
fot. shutterstock.com

Autor: PAP Biznes
Data: 09-11-2018, 09:07

Po trzech kwartałach zysk netto Dino Polska wzrósł o 48,4 proc. rdr do 208,7 mln zł.
 
EBIT wyniósł w trzecim kwartale 113 mln zł wobec 86,4 mln zł rok wcześniej i był zgodny z oczekiwaniami na poziomie 112,4 mln zł.
 
Wynik EBITDA grupy wyniósł 141,5 mln zł i był wyższy rdr o 29,9 proc. Konsensus PAP Biznes zakładał 141,1 mln zł EBITDA.
 
Marża EBITDA wyniosła 9,1 proc, podczas gdy rok temu było to 8,9 proc.
 
Narastająco od początku roku, EBIT wzrósł o 44,4 proc. rdr do 290 mln zł, a EBITDA wzrosła o 34,6 proc. rdr do 370,5 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,7 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa rdr.
 
Zysk brutto ze sprzedaży po trzech kwartałach wyniósł ok. 1 mld zł (wzrost o 36 proc. rdr), a w samym trzecim kwartale wzrósł o 33,3 proc. do 376,7 mln zł.
 
Koszt własny sprzedaży wzrósł w III kwartale o 26 proc. do 1.181,8 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły w tym okresie o 9,4 proc., do 14,6 mln zł.
 
Przychody grupy wyniosły w trzecim kwartale 1,56 mld zł wobec oczekiwanych przez rynek 1,57 mld zł i wobec 1,22 mld zł rok wcześniej (wzrost o 27,7 proc. rdr). Po trzech kwartałach skonsolidowane przychody Dino Polska osiągnęły poziom 4,3 mld zł i były 32 proc. wyższe rdr.
 
Spółka podała w raporcie, że wzrost sprzedaży LFL wyniósł w trzecim kwartale tego roku 8,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2017. W okresie styczeń-wrzesień 2018 r. wzrost sprzedaży LFL wyniósł 12,4 proc.
 
"Mimo zakazu handlu w niedzielę, widzimy wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino (na bazie LFL ) w pierwszych 3 kwartałach bieżącego roku, w stosunku do porównywalnego okresu 2017 r. Ponadto odnotowaliśmy znaczący wzrost wartości przeciętnego paragonu" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Szymon Piduch.
 
Dino podało, że w pierwszych trzech kwartałach tego roku dziennie średnio o 28-proc. więcej klientów niż w 2017 r. dokonywało zakupów w sklepach sieci (uwzględniając wszystkie markety, także otwarte w 2018 r.).
 
Sieć marketów Dino powiększyła się w trzecim kwartale o 46 nowych sklepów, czyli o 5 więcej niż przed rokiem. Łącznie po trzech kwartałach sieć zwiększyła się o 120 sklepów w stosunku do 90 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec września 2018 roku sieć Dino liczyła 895 marketów, o 177 więcej niż przed rokiem.
 
Łączna powierzchnia sali sprzedaży na koniec września wynosiła 343.281 m kw.
 
"Kontynuujemy szybki wzrost, co pokazują zarówno wyniki finansowe jak i większa liczba nowo otwieranych sklepów. Zyski inwestujemy w dalszy rozwój. Rozbudowujemy i unowocześniamy zaplecze logistyczne, wkrótce otworzymy nowy magazyn na Dolnym Śląsku. Zagęszczamy sieć sklepów Dino w zachodniej, centralnej i północnej części Polski, stopniowo pojawiamy się także w nowych regionach" - powiedział Szymon Piduch.
 
"Obserwujemy pozytywne tendencje rynkowe sprzyjające naszym sklepom. W tym roku chcemy otworzyć większą niż rok wcześniej liczbę sklepów i kontynuować naszą strategię szybkiego rozwoju organicznego" - dodał prezes.
 
Dino planuje przekroczyć liczbę 1.200 otwartych sklepów do końca 2020 r.
 
Spółka podtrzymuje szacunki, że w tym roku łączna wartość inwestycji wyniesie 600-650 mln zł. W okresie 9 miesięcy 2018 r. nakłady inwestycyjne wyniosły 466 mln zł.
 
Grupa podała w raporcie, że po trzech kwartałach wypracowała środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 355,3 mln zł. Rok wcześniej przepływy te wyniosły 262 mln zł.
 
Dług netto grupy Dino wyniósł na koniec września 642,5 mln zł, co oznacza wzrost o 64,8 mln zł w stosunku do 30 września 2017 r. i wzrost o 60 mln zł w stosunku do 30 czerwca 2018 r. Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł 1,3x na dzień 30 września 2018 r. Na dzień 30 września 2017 r. wskaźnik ten wynosił 1,6x. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dino RSS ALERT    /    Szymon Piduch RSS ALERT    /    wyniki Dino RSS ALERT    /    sklepy Dino RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.203.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.