Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Dino zadowolone ze wzrostu przychodów i zysku po I kw. Przeznaczono 240 mln zł na inwestycje

Dino Polska odnotowała w I kwartale 2019 roku 67 mln zł zysku netto grupy wobec 56 mln zł rok wcześniej. Przychody grupy wyniosły 1,56 mld zł, rosnąc o 22,7 proc. rdr. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł 5,0 proc. rdr. W analogicznym okresie roku 2018 wyniósł 20,3 proc. Spółka zapowiada "ambitne" inwestycje.

Dino zadowolone ze wzrostu przychodów i zysku po I kw. Przeznaczono 240 mln zł na inwestycje
fot. shutterstock.com

- Czynnikami wpływającymi na różnicę w poziomie sprzedaży LfL w I kwartałach 2019 r. i 2018 r. były: przesunięcie Świąt Wielkiejnocy, które poprzedza okres wzmożonych zakupów produktów spożywczych, z I kw. 2018 r. do II kw. 2019 r.; 7 dni handlowych mniej (8 proc.) w I kw. 2019 r. w stosunku do I kw. 2018 r." - tłumaczy spółka w raporcie.
 
Spółka podała w prezentacji, że wzrost LfL skorygowany o wpływ przesunięcia Świąt do II kw. i zakaz handlu w niedzielę wyniósłby 11 proc.
 
"Jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych w I kwartale – odnotowaliśmy blisko 23-proc. wzrost przychodów i dobre wskaźniki rentowności. Wypracowaliśmy je pomimo niesprzyjającego układu kalendarza, czyli przesunięcia Świąt Wielkanocnych na II kwartał w 2019 r. oraz mniejszej o 8 proc. rok do roku liczby dni handlowych. W kolejnych kwartałach spodziewamy się przyśpieszenia tempa rozwoju. Sprzyja temu także rynek, w tym optymistyczne nastroje konsumenckie Polaków, wynikające z dobrej sytuacji makroekonomicznej, regularnie rosnących dochodów i niskiego bezrobocia" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Szymon Piduch.

EBIT wyniósł 94,6 mln zł wobec 79,3 mln zł rok wcześniej i był nieznacznie wyższy od oczekiwanych przez rynek 91,4 mln zł. Wynik EBITDA grupy wyniósł w pierwszym kwartale 132 mln zł i był wyższy rdr o 26,5 proc. Konsensus PAP Biznes zakładał 124,6 mln zł EBITDA.
 
Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 383,4 mln zł (wzrost o 28,9 proc. rdr). Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły w I kwartale o 32,4 proc. rdr, do 273,2 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 17,5 proc., do 15,2 mln zł. Łączne koszty według rodzaju wzrosły o 274,2 mln zł, czyli o 23,0 proc., do 1.467,2 mln zł.

Grupa Dino wypracowała w I kwartale środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 28,7 mln zł. Rok wcześniej przepływy te wyniosły 43,5 mln zł.
 
W I kwartale 2019 r. uruchomione zostały 33 nowe sklepy Dino, czyli o 8 więcej niż przed rokiem.
 
Na dzień 31 marca 2019 r. sieć Dino liczyła 1.009 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 389,0 tys. m kw. – o 27,4 proc. większej niż rok wcześniej.
 
"Mamy ambitne plany. W 2018 r. otworzyliśmy rekordową liczbę marketów: 202, w tym roku zamierzamy uruchomić jeszcze większą liczbę nowych placówek. Stale pracujemy nad naszym asortymentem – skupiamy się na dobrej jakości produktach pochodzących od polskich producentów, niskich cenach i na szerokiej ofercie produktów świeżych, które w I kwartale br. odpowiadały za ponad 39 proc. naszych przychodów. Chcielibyśmy być marketem spożywczym pierwszego wyboru dla coraz większej liczby Polaków" – powiedział Piduch.
 
Spółka przeznaczyła w I kwartale ponad 240 mln zł na inwestycje. Szacuje, że łączna wartość inwestycji, które zrealizuje w całym 2019 roku, wyniesie 850 mln zł. Znaczna część nakładów inwestycyjnych przeznaczona zostanie na rozbudowę sieci sklepów i zaplecza logistycznego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Szymon Piduch RSS ALERT    /    Dino RSS ALERT    /    Dino Polska RSS ALERT    /    inwestycje Dino RSS ALERT    /    wyniki Dino RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.87.147.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.