Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dino zwiększy sprzedaż do 1,7 mld zł i przekroczy granicę 300 sklepów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-06-2013, 10:03
Dino zwiększy sprzedaż do 1,7 mld zł i przekroczy granicę 300 sklepów
Szymon Piduch, prezes sieci Dino Polska odbiera nagrodę w kategorii "Najbardziej dynamiczna spółka" w portfelu funduszu Enterprise Investors w 2012 r.

Sieć supermarketów Dino została najbardziej dynamiczną spółką w portfelu funduszu Enterprise Investors w 2012 r. W tym roku władze sieci nie chcą zwalniać tempa, planują kolejne duże inwestycje i utrzymanie dynamicznego rozwoju sieci sklepów oraz sprzedaży.

- W 2013 r. chcemy zainwestować w rozwój ponad 200 mln zł. Fundusze zostaną przeznaczone m.in. na otwarcie ok. 80 nowych sklepów. Tym samym, jeszcze w tym roku przekroczymy liczbę 300 sklepów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Szymon Piduch, prezes sieci Dino Polska.

W ubiegłym roku spółka Dino otworzyła 81 nowych sklepów, obecnie sieć zarządza prawie 270 supermarketami o średniej powierzchni 400 mkw. na terenie województw: wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, dolnośląskiego, śląskiego, lubuskiego, opolskiego, zachodniopomorskiego i łódzkiego.

Oprócz dynamicznego rozwoju sieci sklepów, spółka równolegle modernizuje starsze markety, by dostosować je do obowiązujących standardów jakościowych i wizerunkowych. Firma rozbudowuje i udoskonala centrum logistyczne. Oddano do użytku m.in. nowoczesną chłodnię o łącznej powierzchni ponad 5,6 tys. mkw. Sieć inwestuje także w nowe rozwiązania dla infrastruktury IT.

W 2012 r. sprzedaż firmy przekroczyła rekordowy poziom miliarda złotych, co oznaczało wzrost przychodów o 68 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W tym roku, pomimo trudniej sytuacji gospodarczej, prezes sieci Dino prognozuje, że przychody przekroczą 1,7 mld zł.

Sieć stawia na rozwój organiczny. - Nie wykluczamy akwizycji. Jednak w tej chwili skupiamy się raczej na przejęciach pojedynczych placówek, które pasują do rozwijanego przez nas konceptu niż na akwizycjach dużych podmiotów. Priorytetem dla nas jest rozwój organiczny - wyjaśnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Szymon Piduch.

Niezwykle dynamiczny rozwój sieci Dino został doceniony przez współwłaściciela spółki, fundusz Enterprise Investors. Władze funduszu nagrodziły sieć Dino Polska i jej prezesa Szymona Piducha statuetką Ventura 2012 w kategorii „Najbardziej dynamicznej spółki". O to miano Dino konkurowało z takimi firmami jak AVG Technologies i Kruk.

Przypomnijmy, że w czerwcu 2010 r. 49 proc. udziałów w sieci marketów kupił fundusz Enterprise Investors za 200 mln zł. Wtedy sieć liczyła 97 sklepów, a przychody spółki (w 2009 roku) wyniosły 420 mln zł.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH